Sökning: "IMC"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade ordet IMC.

  1. 1. Control of carbon dioxide capture from biomass CHP plants : Designing a suitable control system to realize the flexible operation of the CO2 capture system

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Tanmmay Rout; [2023]
    Nyckelord :Carbon capture; biomass fired combined heat and power plant; MEA based chemical absorption; flue gas; dynamic operation; PI controllers;

    Sammanfattning : This degree project studies the integration of carbon capture system into biomass fired combined heat and power (bio-CHP) plants. The key disturbances from bio-CHP plants include flue gas flow rate, carbon dioxide (CO2) concentration and available heat for the reboiler because the use of versatile biomass and the dynamic operation of CHP plants results in large fluctuations in the properties of flue gas and the heat input for CO2 capture. LÄS MER

  2. 2. Investigation of current sensing techniques for a high bandwidth application : Focusing on Hall-Current Sensing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Enric Ametller; [2023]
    Nyckelord :Current sensing; High bandwidth; Inverter; Hall-sensors; Strömavkänning; Hög bandbredd; Inverter; Hall-sensorer;

    Sammanfattning : With the ongoing surge in electrification within the automotive industry, the demand for high-power inverters is steadily on the rise. Furthermore, these inverters are now expected to handle increased power loads while maintaining enhanced efficiency. LÄS MER

  3. 3. Integrerad Marknadskommunikation : En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Christos Antonopoulos; Nartan Abzakh; Alexander Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; IMC; taktisk koordinering; strategisk koordinering; utvärdering; utveckling; prioritering;

    Sammanfattning : Idag ser marknadsföringsverktygen tillgängliga för organisationer annorlunda ut i jämförelse med 20 år sen. Digitala utvecklingen har inneburit nya möjligheter för organisationer att interagera med sin omvärld på ett sätt som skapar värde för såväl organisationen som dess intressegrupperingar. LÄS MER

  4. 4. Integrerad marknadskommunikation: Vad är det? : En kvalitativ studie om hur företag använder integrerad marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oscar Hjorth; Berfin Gulec; [2022]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; strategisk positionering; promotionmix; marknadsmix; IMC social media; social media marketing;

    Sammanfattning : Title: Integrated marketing communication Level: C-essay at Linnaeus University for a bachelor's degree in business administration Authors: Berfin Gulec & Oscar Hjorth Language: Swedish Number of pages: 82 Supervisor: Michaela Sandell Examiner: Eric Rosell Date: SP Research question: How is integrated marketing communication (IMC) used in the companies studied? Aim: The aim of our research is to see how companies use integrated marketing communication today to then create an understanding of the IMC model. Theories: The theory consists of the IMC model which has nine different parts. LÄS MER

  5. 5. Interkommunal samverkan : Orsaker, implikationer och hur det hänger ihop

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Petter Lundström; [2021]
    Nyckelord :Inter-municipal cooperation; IMC; rescaling; Review; interkommunal samverkan; IKS; drivkrafter; implikationer; översikt; Review; nätverksstyrning;

    Sammanfattning : Earlier research on the topic of inter-municipal cooperation (IMC) seems to be standing on ground too fragmented to constitute a solid basis for future research. Additionally, this research seems to be far too generic and not sufficiently detailed for any municipality to make reasonable use of. LÄS MER