Sökning: "marknadsmix"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet marknadsmix.

  1. 1. Mot ett mer hållbart lantbruk : En kartläggning av hur livsmedelsaktörer arbetar med miljömässig hållbarhet på gårdsnivå.

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Charlie Simonsson; Julia Arvidsson; [2023]
    Nyckelord :synergier; hållbart lantbruk; hållbar utveckling; livsmedelssektorn; Synergies; agriculture; sustainability; sustainable development; food sector; Science Based Targets; hållbarhet; intressentteorin; marknadsmix; legitimitet;

    Sammanfattning : Förhöjda havsnivåer, extremväder, översvämningar och skogsbränder är några av de konsekvenser som hotar vår planet på grund av klimatförändringarna. Denna oroande utveckling har lett till en ökad uppmärksamhet kring hållbar utveckling, inte bara i Sverige utan även globalt. LÄS MER

  2. 2. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Petersson; Julia Halén; Fanny Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Organic foods; grocery stores; Visual Merchandising; Marketing Mix; display; Ekologiska livsmedel; livsmedelsbutiker; Visual Merchandising; Marknadsmix; exponering;

    Sammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsstrategier i svenska alkoholföretag : En kvalitativ studie om alkoholföretags arbete med marknadsföringsstrategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Alice Lindgren; Wilma Hammar Hult; [2022]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategier; content marketing; varumärkeskännedom marknadsmix; alkoholbranschen; destilleri; lagar och föreskrifter;

    Sammanfattning : Swedish alcohol companies that produce beverages with more than 15 percent alcohol by volume have limited opportunities to design their marketing in accordance with Swedish law. This makes marketing for Swedish alcohol companies more difficult, which means that an effective marketing plan adapted to each company is required. LÄS MER

  4. 4. Integrerad marknadskommunikation: Vad är det? : En kvalitativ studie om hur företag använder integrerad marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oscar Hjorth; Berfin Gulec; [2022]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; strategisk positionering; promotionmix; marknadsmix; IMC social media; social media marketing;

    Sammanfattning : Title: Integrated marketing communication Level: C-essay at Linnaeus University for a bachelor's degree in business administration Authors: Berfin Gulec & Oscar Hjorth Language: Swedish Number of pages: 82 Supervisor: Michaela Sandell Examiner: Eric Rosell Date: SP Research question: How is integrated marketing communication (IMC) used in the companies studied? Aim: The aim of our research is to see how companies use integrated marketing communication today to then create an understanding of the IMC model. Theories: The theory consists of the IMC model which has nine different parts. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring i en digital tid : En studie av social commerce och marknadsmixen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Wahlström; Michiel Noback; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Social media; Social Commerce; Marknadsmixen; Startup; Kotler 4P;

    Sammanfattning : Att använda sociala medier som marknadsföringskanal, även kallat social commerce är ett växande fenomen då många företag idag använder sig av detta. Den nya marknaden har även möjliggjort att nystartade företag (startups) nu kan använda sociala medier som plattform för att växa och nå ut till sina kunder snabbare. LÄS MER