Sökning: "Johan Ståhl"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Johan Ståhl.

  1. 1. Cost Analysis for Crushing and Screening – Part II

    Master-uppsats, Lunds universitet/Industriell Produktion

    Författare :Johan Fägerlind; [2015]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Sandvik SRP has earlier studied a new way of calculating the cost in crushing and screening the results was a satisfactory, Sandvik SRP is now ready to go further in this study. The purpose of this study is further develop of the earlier adopted generic cost model earlier developed by Heyman and Lindström in order to calculate the cost per metric ton within the world of crushing and screening. LÄS MER

  2. 2. Kollisionsdetekteringssystem för autonom robot

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Datorteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Johan Ståhl; [2015]
    Nyckelord :Robot; kollisionssystem; autonom; detektion; accelerometer;

    Sammanfattning : Examensarbetet har utförts på företaget Husqvarna AB vid avdelning Concept & Features electric products (EN-NEP). Uppdraget var att utvärdera en alternativ kollisionsmetod till deras robotgräsklippare. LÄS MER

  3. 3. Skatt på finansiella transaktioner : Securities Transaction Tax: Undsättning eller undergång?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arvid Smedsaas; Johan Ståhl; [2014]
    Nyckelord :Finansiell Transaktionsskatt; Likviditet; Spread; Handelsvolym; Volatilitet; FTT; STT;

    Sammanfattning : Den 1 augusti 2012 infördes en skatt på finansiella transaktioner i Frankrike. Detta är ett av många exempel, nuvarande och i planeringsstadiet, på fenomenet där ekonomiska marknader beläggs med skatt. Hur detta påverkar marknaden är vad denna uppsats ämnar studera då tidigare teori och empiri pekar åt olika håll. LÄS MER

  4. 4. Marknadsstrategi för lead generation : En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Ståhl; Anna Pettersen; [2014]
    Nyckelord :Digital marketing; Market strategies; Lead generation; Digital tools; Market leads; Business-to-business; B2B; Digital marknadsföring; Marknadsstrategier; Digitala verktyg; Lead generation; Marknadsleads; Business-to-business; B2B;

    Sammanfattning : Titel:                                 Marknadsstrategi för lead generation: En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads Nivå:                                 C-uppsats, kandidatexamen i Företagsekonomi Författare:                        Anna Pettersen och Emma Ståhl Handledare:                     PhD Agneta Sundström Examinator:                     PhD Lars-Johan Åge Datum:                             2014-Juni Syfte:                                Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur företag planerar, tillämpar och utvärderar strategier för digital marknadsföring med avsikt att generera leads. Metod:                              Flerfallstudien är av kvalitativ karaktär. LÄS MER

  5. 5. On p -groups of low power order

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Gustav Saedén Ståhl; Johan Laine; Gustav Behm; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : We know that groups of order p, wherepis a prime, are cyclic and are all isomorphic to Zp. That there are only two groups of orderp2up to isomorphisms, both of them abelian is also a well known fact. To continue this procedure we will in chapter one classify the structures of p-groups of orderp3andp4. LÄS MER