Sökning: "Natalie Eklund"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Natalie Eklund.

  1. 1. Vill jag bo bättre? : Covid-19 pandemins inverkan på människors boendepreferenser och mäklarnas marknadsföringsanpassning därtill

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Angelika Dimitriadou; Natalie Lopez Eklund; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this study, we investigate how people’s housing preferences have been affected during the Covid-19 pandemic, the housing decision and what the changes have been due to the marketing for the real estate agents. The study maintains the questions; “-How has the Covid-19 pandemic affected people’s preferences for housing in the Stockholm area?” and “-How have real estate agents adapted their marketing to these changes?”. LÄS MER

  2. 2. Ledarens agerande under en kris : En kvalitativ studie om krishantering och krisledarskap under coronakrisen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Natalie Eklund; Therese Nilsson; [2020]
    Nyckelord :crisis management; emergency planning; leadership; crisis leadership; covid-19.;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to gain greater understanding of crisis management by examining the ongoing situation with covid-19 and se how leaders are working to manage the crisis situation. We also want to describe what leaders focus on in a crisis. Method: The study is based on qualitative research with an inductive research approach. LÄS MER

  3. 3. Internt varumärkesarbete - nyckel till framgång? : En studie om hur mäklarfirman Widerlöv & Co internt arbetar med sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Persson; Natalie Eklund; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varumärket och dess betydelse inom tjänsteområdet är något som många forskare studerat. Varumärkesarbetet förekommer idag allt mer bland företag eftersom det råder stor konkurrens på de flesta marknader. Fastighetsmäklare går under tjänstesektorn och de mäklartjänster de erbjuder är likartade, vilket gör att konkurrensen hårdnar. LÄS MER

  4. 4. ”Det krävs flera olika spelartyper för att bygga ett framgångsrikt fotbollslag, alla behövs” -en uppsats om varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Natalie Eklund; [2011]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; varumärkeskommunikation; kommunikationsgap; kärnvärden;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka eventuella kommunikationsgap som kan finnas i en organisation. Dessa gap kan gälla en organisations profil, organisationskultur och organisationens image. För att studera detta kommer jag att genomföra kvalitativa intervjuer. LÄS MER