Sökning: "Nina Eliasson"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Nina Eliasson.
1. What do you mean? : The consequences of different stakeholders’ logics in machine learning and how disciplinary differences should be managed within an organization
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This research paper identifies the disciplinary differences of stakeholders and its effects on working cross-functional in the context of machine learning. This study specifically focused on 1) how stakeholders with disciplinary differences interpret a search system, and 2) how the multi-disciplines should be managed in an organization. LÄS MER
2. Finding the problem : Improvements to increase efficiency and usability when troubleshooting
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : In a time where competition for software services is big and the time to market crucial, speed and productivity is the key to competing with other organizations. One of the competitors is Spotify, who provide an audio streaming platform to 286 million monthly active users around the world. LÄS MER
3. Traditionella taxiföretag och innovativa substitut : En analys av den teknologiska utvecklingens betydelse för taximarknaden
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/NationalekonomiSammanfattning : Bakgrund: Taximarknaden har varit, och är, under förändring. Till följd av den teknologiska utvecklingen har nya aktörer och substitut etablerat sig på marknaden. Uber, Bzzt och Lime är endast tre av de företag som vuxit fram under de senare åren. LÄS MER
4. Göteborg, den levande mötesstaden : En studie om evenemang som attraktionskraft till en destination
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Destinationsmarknadsföring är en komplex marknadsföringsform då turistprodukten är sammansatt av upplevelser och händelser av en plats där produkten produceras och konsumeras samtidigt. För marknadsförare av turistdestinationer är det betydelsefullt att förstärka och förändra en destinations image och att vara uppmärksamma på en destinations behov för att vara attraktiv både lokalt som globalt. LÄS MER