Sökning: "Om löpsedlar"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Om löpsedlar.

  1. 1. Journalist eller varumärke? : En studie om hur Sportexpressen och SVT Sport bygger sina journalisters varumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Ludwig Billengren; Sebastian Pearson; [2017]
    Nyckelord :Sportjournalist; mediebolag; kommersialisering; profilering; varumärke;

    Sammanfattning : Den här studien ska belysa hur public service-bolaget SVT och det kommersiella mediehuset Expressen profilerar sina sportjournalister, men även hur SVT:s och Expressens profilerade journalister använder sociala medier och främst Twitter. Vidare ska studien även belysa om det går att se en kopplingmellan hur mediebolagen profilerar sina journalister till teorier om varumärkesstrategier. LÄS MER

  2. 2. Alarmerande nyheter i media : En studie om uppfattningen av larmrapport i media på nätet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Therese Nilson; Amanda Kraft; [2014]
    Nyckelord :Gifter; alarmerande; larm; larmrapporter; risk; riskuppfattning; kommentarsfält;

    Sammanfattning : Den här studien behandlar ”alarmerande nyheter” på internet och är en studie om publikens mottagande av larmrapporter i media på nätet. . Allmänheten översköljs dagligen med information gällande kost, hälsa och livsstil från olika mediekanaler. LÄS MER

  3. 3. Mediernas roll i ett risksamhälle - Kvällstidningarnas hälsolarm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Hilda Jousef; Linda Vestman; [2012]
    Nyckelord :Hälsolarm; löpsedlar; risk; kvällstidningar; kvalitativ studie; fokusgruppintervju;

    Sammanfattning : ABSTRACT Syftet med denna studie är att studera vilken påverkan kvällstidningarnas löpsedlar har på deltagarnas riskuppfattningar när det kommer till hälsolarm. Därmed kommer denna c-uppsats belysa fenomenet utifrån medborgarnas synvinkel. LÄS MER

  4. 4. Löpsedel och artikel: : En komparativ diskursanalys

    Kandidat-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Tomine Griffin; [2011]
    Nyckelord :Textanalys; diskurs; löpsedel; intertextualitet; kvällstidningar;

    Sammanfattning :    Syfte: Syftet med denna uppsats är att diskutera förhållandet som finns mellan artikeln i en tidning och dess löpsedel. Genom en komparativ diskursanalys vill jag utröna om det som står på löpsedeln och i artikeln skapar samma eller liknande betydelser. LÄS MER

  5. 5. Otillbörlig förmån - En undersökning av lagstiftningen beträffande mut- och bestickningsbrotten med fokus mot otillbörlighetsrekvisitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Turid Ahnström; [2011]
    Nyckelord :Otillbörlighetsbegreppet; Bestickning; Ekonomisk brottslighet; Muta; Otillbörlighetsrekvisitet; Straffrätt; Otillbörlig marknadspåverkan; Otillbörlig marknadsföring; Skatterätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Swedish Bribery Legislation in use today was written in 1977 and is consequently neither completely modern nor crystal clear. There are no legal definitions on what constitutes a bribe or what is giving rise to corruption and the verdicts are instead made on a case by case basis. LÄS MER