Sökning: "Omnichannels"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet Omnichannels.

  1. 1. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Lindkvist; Agnes Rudander; [2023]
    Nyckelord :Consumption; Showrooming; Omni-channel; Channels; Value; Purchase decision-making process; Konsumtion; Showrooming; Omnikanal; Kanaler; Värde; Köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER

  2. 2. Understanding consumer emotions in practices of omnichannel slow fashion retail - The involvement of emotions in slow fashion shopping

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Hanna Bratic; Ellen Lindeblad; [2022-08-04]
    Nyckelord :Omnichannel retail; Teleoaffective structures; Emotions in shopping; Slow fashion shopping; Practice Theory;

    Sammanfattning : This study draws on previous research in omnichannel shopping, which is based on literature of consumer experience, customer journey and emotions in slow fashion shopping. The aim of this study is to further evaluate how emotions shape the practice of slow fashion shopping in an omnichannel environment and how the practices also evoke emotions. LÄS MER

  3. 3. Digitalisering av den fysiska handeln. En kvalitativ studie om hur butiker inom sällanköpsvaruhandeln använder & uppfattar tekniska analysverktyg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Skoog; Marie Ryman; [2022-02-16]
    Nyckelord :digitalisering; fysiska butiker; analysverktyg; kamerateknik; omnichannel;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker hur tekniska analysverktyg används och uppfattas av respondenter inom sällanköpsvaruhandeln. Ett möjligt analytiskt verktyg är en kamerateknik som kan omvandla konsumentbeteende till statistik. LÄS MER

  4. 4. Betydelsen av utilitariska och hedoniska köpbeteenden : En enkätstudie om köpbeteendets påverkan på konsumentens attityder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Tilda Bondesson; Karolina Haraldsson; [2022]
    Nyckelord :Omnichannel; congruence; incongruence; utilitarian; hedonic; consumer behavior; Omnichannel; kongruens; inkongruens; utilitarisk; hedonisk; köpprocess;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort det möjligt för en integrerad multikanalslösning där fenomenet Omnichannel har fått stort genomslag. Omnichannel tillåter konsumenten att distribuera mellan olika kanaler under en och samma köpupplevelse och den sömlösa shoppingupplevelsen öppnar upp för ett inkongruent köpbeteende. LÄS MER

  5. 5. MAKING SENSE OF THE CUSTOMER JOURNEY: THE MOBILE DEVICES ROLE IN CONSUMERS’ SHOPPING EXPERIENCES

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fanny Kuusisto; Olivia Lagergren; [2021-07-02]
    Nyckelord :Customer journeys; Impulse purchases; Mobile shopping; Omnichannel retail;

    Sammanfattning : The changes taking place in the retail setting, both in consumer behavior and technological advancements, are making consumers’ shopping experiences continually more intricate, especially for the younger generation who have come to expect a digital customer journey. Many retailers are moving towards an omnichannel strategy to cater to these new customer experiences to take form; however, the research on the customer journey in an omnichannel environment from the customer point of view is still sporadic. LÄS MER