Sökning: "c- sociala medier marknadsföring kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden c- sociala medier marknadsföring kommunikation.

  1. 1. REKLAMEN SOM VET VEM DU ÄR En kvalitativ studie om riktad reklam på sociala medier ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Catherine Lavér; Louise Nordahl; [2017-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 46 Antal ord: 18 126 Nyckelord: Riktad reklam, Facebook, Instagram, integritet, övervakning, sociala medier, riktad marknadsföring Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användare av sociala medier upplever den riktade reklamen ur ett integritetsperspektiv. Teori: Studiens teoretiska ramverk innehåller teori och tidigare forskning om övervakning, integritet, reklam och användning av sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Tobak på 2000-talet : Marknadsföring och uppfattning av Philip Morris

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Tobias Elmsäter Aronson; Stina Örwén; [2014]
    Nyckelord :Tobacco viral social identity theory brand Philip Morris; Tobak Varumärke CSR viral Philip Morris social identity theory;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi gjort en studie där syftet är att undersöka hur tobaksföretaget Philip Morris använder marknadskommunikationen i sin kommunikation av varumärket Marlboro och deras produkter. Denna uppsats är uppbyggd på tre frågeställningar: Hur marknadskommunicerar Philip Morris sitt varumärke och produkter? Vilka aspekter är det konsumenterna tänker på när de ska köpa cigaretter? Upplever konsumenterna någon påverkan från tobaksföretagens marknadskommunikation? I vår studie har vi valt att en kvantitativ studie som genomfördes i form av en enkätstudie och den besvarades endast av rökare. LÄS MER

  3. 3. Mata inte trollen : En studie i marknadskommunikation och internetkultur

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Jonas Lannering; Axel Martinsson; [2012]
    Nyckelord :Internet culture; social media marketing; word of mouth; viral marketing; Internetkultur; viral marknadsföring; fallstudier; anonymitet; marknadsföring i sociala medier;

    Sammanfattning : Social media provides, as many points out, new possibilities for marketing. Marketing in social media requires a two way communication, rather than the traditional marketing where the communication model is typically sender – receiver. LÄS MER

  4. 4. ”Content, Contact, Cash” - En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andreas Hadzikostas; Helli Shahidi; [2010-08-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: ”Content, Contact, Cash”- En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier Authors: Andreas Hadzikostas and Helli Shahidi Assigner: Newsroom Course: Degree thesis in Bachelor of Media and communication at the faculty of Journalism and mass communication at University of Gothenburg, Sweden Semester: Spring semester, 2010 Tutor: Ingela Wadbring Pages: 49, including two enclosures Purpose: To elucidate which factors are significant for successful marketing via the social media. Method: Expert interviews, Informative interviews and content analysis Material: Interviews with Lena Carlsson at Kreafon PR agency, Peter Baeza at IHM Business School, Eva and Kalle Bodestig at Mandel, Lena Ekman at Saltå kvarn and Rick Short at Indium Corporation. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier- en länk mellan producent och konsument

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Tero Marjamäki; Henrik Svensson; [2008]
    Nyckelord :Sociala medier; Word of mouth; Word of mouth marketing; Stealth marketing; Buzz marketing; Viral marketing;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Sociala medier - En länk mellan producent och konsument Författare: Tero Marjamäki, Henrik Svensson Handledare: Lars Palm Examinator: Lennart Andreasson Utbildningssäte: Högskolan i Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle Kurs: Medie och kommunikationsvetenskap,61-90p Delkurs: C-uppsats, 15p År: 2007 Syfte: Studiens syfte är att undersöka, utforska och analysera sociala medier, dess innebörd och innehåll Metod: Som kunskapsteoretisk utgångspunkt används ett explorativt förhållningssätt, med abduktion som slutledningsprocess. Kvalitativ metod har tillämpats i studien i form av mailintervjuer Slutsatser: Tidigt i arbetet kunde vi uppdaga att det rådde meningsskiljaktigheter vad gällde definitionen och synen på sociala medier. LÄS MER