Sökning: "VARUMÄRKE"

Visar resultat 1 - 5 av 1825 uppsatser innehållade ordet VARUMÄRKE.

  1. 1. Grön Platsmarknadsföring: En fallstudie av Växjö & Malmö

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Wiktor Bergsand; [2018-08-09]
    Nyckelord :Green place branding; Place branding; Växjö; Malmö;

    Sammanfattning : Grön platsmarknadsföring är ett koncept som nyligen uppstått som ettforskningsområde och har uppstått som ett resultat av ett ökat intresse från lokalamakthavare att marknadsföra sig som gröna. Detta är i sin tur inlindat i ett merallmänt ökat intresse att framställa produkter som gröna. LÄS MER

  2. 2. Hur granskar revisionsbyråerna EY och PwC en varumärkesvärdering? –En kvalitativ fallstudie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Hansson; David Larsson; [2018-08-07]
    Nyckelord :Varumärken; varumärkesvärdering; värdering; revisionsbyrå; revisionsbyråer; granskning; förvärv; rörelseförvärv; IFRS 3; IFRS 13; IAS 38.;

    Sammanfattning : Inledning: Termen varumärke har genomgått en enorm förändring under det senaste seklet.Från att knappt vara värt någonting till att bli en av de mest värdefulla immateriellatillgångarna. LÄS MER

  3. 3. Skapandet av ett unikt varumärke En fallstudie av NOCCO på de sociala medierna Instragram och YouTube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Viktoria Aspling; Robin Thim; [2018-06-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Konsten att skapa värde för ett varumärke i sociala medier för både detaljister och slutkonsumenter En kvalitativ fallstudie av grossistföretaget TL Månssons AB

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Johansson; Isabella Månsson; [2018-06-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. THE CONOR MCGREGOR AGE Kampsportatleters Identitetsskapande Över Twitter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Robert Varga; [2018-02-14]
    Nyckelord :Identitetsskapande; Dramaturgi; Goffman; Makt; Kampsport; UFC; MMA; Conor McGregor;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete:15 HPProgram och/eller kurs:Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå:GrundnivåTermin/år:HT 2017Handledare:Orla VigsöKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:85Antal ord:12 790Syfte:Syftet är att undersöka hur identitetsskapande och självrepresentation över Twitter kan driva karriären framåt för en kampsportsatlet.Teori:Ett teoretiskt ramverk bestående av forskning inom identitet, självrepresentation, dramaturgi, medialisering, makt och kändiskulturMetod:Metoden består av en kvalitativ och en kvantitativ metod. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet VARUMÄRKE.

Din email-adress: