Sökning: "detaljhandeln management"

Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade orden detaljhandeln management.

  1. 1. Ekonomistyrning som ett verktyg i en tid av ekonomisk nedgång och förändrat konsumtionsbeteende: En fallstudie på ett av de marknadsledande företagen inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Larsson; Amelia Kvarefelt; [2024-02-20]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; Levers of Control; Lönsamhet; Konkurrenskraft; Konsumtionsbeteende; Kris; Inflation;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Dagligvaruhandeln utgör en central sektor inom detaljhandeln där ständiga förändringar i konsumentbeteenden skapar en komplex verklighet för företag. Eftersom branschen ständigt står inför en snabb förändring av marknadens förutsättningar så har den ökande betydelsen av ekonomistyrning som ett verktyg blivit alltmer uppenbar. LÄS MER

  2. 2. Motivation och lärande inom detaljhandeln : En studie om hur butikschefer inom svensk detaljhandeln redogör för sitt arbete med motivation och lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Jennifer Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Management; leadership; motivation; competence; learning; workplace learning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find out how store managers in Swedish retail explain the importance of motivation for learning among employees and which factors influence these processes, and whether, according to the store managers, it has any effect on the organizations' development. The collected empirical evidence has taken place through a qualitative method where the respondents in the study have been interviewed. LÄS MER

  3. 3. Sustainable Effects of Technological Innovation on Business Models : A Case Study on AR in the Grocery Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Raphael Bolos; Vlado Grujcic; [2023]
    Nyckelord :Triple Layered Business Model Canvas; Business model; Business model development; Business model Canvas; Digitalization; Grocery Industry; Augmented reality; Technological innovations; Affärsmodell i tre lager Canvas; Affärsmodell; Affärsmodellsutveckling; Affärsmodellen Canvas; Digitalisering; Livsmedelsindustrin; Förstärkt verklighet; Tekniska innovationer;

    Sammanfattning : In the growing digitalization of the grocery industry, it is necessary for traditional grocery retailers to adapt their business models to the new digital era. Augmented reality (AR) and other digital tools have proven to have the ability to transform the grocery business, and it is crucial for traditional grocers to act in order to remain competitive. LÄS MER

  4. 4. Logistics Structures for Global Retail Expansion : A case study of a fast-growing Swedish Fashion Company with International Presence

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alex Kaspo; [2023]
    Nyckelord :Master Thesis; Supply Chain; Strategy; Supplier; Logistics; Retail; Growth; International; Consolidation Hubs; Warehouse;

    Sammanfattning : This qualitative research explores what logistics structures a growing retail company can employ to support its international expansion with a focus on high customer satisfaction levels. It delves into the logistics configurations for reaching efficiency in inbound logistics, especially meeting the complexities of growing volumes and extensive supplier networks. LÄS MER

  5. 5. The Effects of Gamification : Management perspective in retail

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jonathan Axén Linderl; Marcus Wennerholm; [2022]
    Nyckelord :Gamification; motivation; retail;

    Sammanfattning : This thesis describes connections between gamification theory, motivation theory, and economic performance, while also covering how managers can motivate employees. Having motivated employees has a lot of benefits, for example positive effects on the companies' financial results. LÄS MER