Sökning: "learning"

Visar resultat 1 - 5 av 8877 uppsatser innehållade ordet learning.

  1. 1. BAKGRUNDSBULLERS PÅVERKAN PÅ INLÄRNINGSMÖJLIGHETER I KLASSRUMSLIKA MILJÖER HOS BARN MED OCH UTAN HÖRSELNEDSÄTTNING En beskrivande litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Hanna Markkinen; Fanny Svensson; [2018-09-12]
    Nyckelord :children; hearing loss; hearing impairment; noise; aircraft noise; speech noise; speech; learning; elementary school; classroom; speech recognition; working memory; reverberation; road traffic;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose is to examine the impact of background noise on learning abilities in children with and without hearing loss in their learning environment. Method: The study is a descriptive literature review. The databases PubMed and Cinahl were used to find articles. The material consists of 14 articles published between 2008-2016. LÄS MER

  2. 2. SPRÅKUNDERVISNINGENS KULTURELLA KOLLISIONER En studie om undervisning i japanska

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Yukiko Shimizu; [2018-08-25]
    Nyckelord :kulturella kollisioner; normer; socialkonstruktivism; diskursanalys; kritiskpedagogik; problem-based learning;

    Sammanfattning : Syfte:De här studien behandlar frågor om kultur i språkundervisning. Specifikt studeras lärares upplevelser av sitt arbete med undervisning i japanska och de kollisioner, svårigheter de stöter på, och metoder de använder sig av. LÄS MER

  3. 3. Det mobila klassrummet En studie om motiverande aspekter inom mobila läroapplikationer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Sixten Rosenfeld; Albert Karlsson Lindquist; William Samuelsson; [2018-08-25]
    Nyckelord :M-learning; Gamification; Applikationer; Motivation; UTAUT; Formellt lärande; Informellt lärande; Transfer; Mobilitet;

    Sammanfattning : Syfte:Att undersöka och skapa en ökad förståelse för användares motivation i förhållande till mobilt lärande i icke-formella miljöer.Teori:Studien har använt sig av det sociokulturella perspektivet, gamification, transfer och UTAUT/TAM (Unified Theory of Acceptance and Use of Technology / Technology Acceptance Model) för att bäst kunna förklara de sociala aspekter som mobil digital teknik innefattar och för att kunna beskriva de sociala faktorer som påverkar individers förhållningssätt till mobil digital teknik. LÄS MER

  4. 4. LÄRARES LÄRANDE, REFLEKTION OCH TYSTA KUNSKAP

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Christian Jerhov; [2018-08-25]
    Nyckelord :Kvalitetsarbete; skolutveckling; tyst kunskap; reflektion; The Three-level model of learning; handledning; aktionsforskning; episteme; techne; fronesis;

    Sammanfattning : Syfte:Syftet med undersökningen är att besvara frågorna ” Varför gör lärare som de gör i olika undervisningssituationer?” och ”Hur resonerar och tänker lärare kring sin egen undervisningspraktik under en period av förändring av undervisningen?” Svaren ska ge kunskaper om lärares lärande som kan utveckla organiseringen och planeringen av skolutveckling, systematiskt kvalitetsarbete och kompetensutveckling för lärare.Teori:Studiens teoretiska bakgrund grundas i en tradition där lärares kunskap ses som en tyst och förkroppsligad kunskap vilken genom reflektion och handledning kan frigöras och omformas. LÄS MER

  5. 5. Effect of Professional Development and Self-efficacy on Teachers’ Job Satisfaction in Swedish Lower Secondary School

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Xin Liu; [2018-08-25]
    Nyckelord :Job satisfaction; ; Self-efficacy; Professional development; Constructive belief; Classroomdisciplinary climate;

    Sammanfattning : Aim: The intent of this study is to examine the effect of professional development and self-efficacy on job satisfaction of teachers who work at the lower secondary schools in Sweden. The second part of the study is to investigate the internal factors of teachers’ characteristics and external factors of school climate effect on job satisfaction. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet learning.

Din email-adress: