Sökning: "explicit and implicit language learning"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden explicit and implicit language learning.
1. EN STUDIE I MUNTLIG INTERAKTION - Spanska steg 5 och engelska 5 på lika villkor?
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Aim: The aims in this essay are to provide a description of interactional competence in a pair speaking test in Spanish and English, level B1.2 in a Swedish context. The investigated interactions are made by 14 pairs of students in upper secondary school studying the subjects English 5 and Spanish 5. LÄS MER
2. To what extent can explicit morphology instruction promote vocabulary development for older adolescent or adult learners of English as a foreign language?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Vocabulary development is important when it comes to learning a language, but it is also a challenging task. The Swedish syllabus focuses on implicit knowledge, and explicit teaching has been shown to have a positive impact on learners’ implicit knowledge. LÄS MER
3. Reviewing the Effects of Explicit and Implicit Grammar Instruction in Second Language Acquisition : A Literature Review
L3-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : The syllabus for English 5 in Swedish upper secondary school has a strong communicative focus, and grammar is only explicitly mentioned once throughout the syllabus. This raised my interest about the role and importance of explicit grammar teaching in Swedish upper secondary schools. LÄS MER
4. Un estudio sobre la enseñanza de la gramática ¿Gramática explícita o gramática implícita?
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : The role that grammar should occupy in the teaching of the Spanish language, and of languages in general, has varied throughout history. From taking a central role in the grammar-translation method to positioning grammar on the periphery and implicitly teaching it in the communicative approach. LÄS MER
5. Matematikundervisning i flerspråkiga klassrum : En studie om språkfrämjande strategier inom låg-, mellan- och högstadiet
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten omfattar en undersökning av dimensioner och strategier som främjar flerspråkiga elever inom låg-, mellan- och högstadiet. Samt att se vilka likheter och skillnader som framkommer i de olika stadierna. LÄS MER