Sökning: "företagets kontext"
Visar resultat 11 - 15 av 114 uppsatser innehållade orden företagets kontext.
11. Developing new Key Performance Indicators : A six-step approach
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to create a brief, but comprehensive process for developing KPIs independent of context. Bridging the current gap in the literature for a process that can be applied in any industry or situation and include instructions for each of the steps in the process. LÄS MER
12. Technology start-ups in context : A case study investigating how contextual factors impact the performance of New Technology-BasedFirms (NTBFs) in Sweden
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : In recent decades, numerous prominent scholars have highlighted the fact that small and medium sized firms in general, and new technology-based firms in particular, represent an important source of innovation and economic growth. The success of new technology-based firms is further argued to be closely linked to innovation capacity and performance, which in turn depends on the context in which the company is located. LÄS MER
13. Står berget still när vinden viner? : En studie om organisationers stabilitet och anpassningar under Covid19 pandemin
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : 2020 kommer troligen sammanfattas i historieböckerna som ett mycket turbulent år, många kommer minnas det som ett år fyllt av ångest och oro. Pandemin har orsakat världsomfattande restriktioner vad gäller resmönster, fysiska restriktioner och länder har stängt ned helt. LÄS MER
14. The Challenges of Maximizing Social Impact as an Investor
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : [Context] Social impact refers to the positive and negative consequences of any organization on the environment and society. One actor in the social impact landscape is the impact investor who expects financial return for their investments as well as positive social impact. LÄS MER
15. Optimera, eller inte? : Faktorer som påverkar inställningen till användning av SEO hos SME
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Studier visar att kunskapen och erfarenheten av marknadsföring inom små och medelstora företags (SME) till stor utsträckning är ganska dålig. Det finns inga riktlinjer för hur SME inom byggbranschen bör arbeta med marknadsföring och hur företagen bör överväga att digitalisera marknadsföringen för att kunna nå ut till en större potentiell kundgrupp. LÄS MER