Sökning: "företagets kontext"
Visar resultat 21 - 25 av 114 uppsatser innehållade orden företagets kontext.
21. Agile Methods in the Design and Development of Modular Vehicle Systems : A case study on a global transport solutions provider
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : In today’s globally competitive business environment, efficient product development processes are critical for companies to meet rapidly changing customer demands and preferences. Therefore, companies have looked beyond traditional linear product development processes leading to the development of new iterative processes. LÄS MER
22. Enabling the Computation of Marketing ROI Through Technical and Organizational Changes : A Case Study
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : With the value of initiating contact or a relationship being intangible, marketing departments are currently struggling to prove their contribution to the business. Evaluating the efficiency of B2B marketing investments has been proven hard, and the prerequisites for doing so are many. LÄS MER
23. Flödesstudie - Produktion av prefabricerade byggelement
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Inom byggbranschen uppstår utmaningar med att uppnå effektiva produktionsflöden då kunder förväntar sig stor flexibilitet och efterfrågar produkter med varierande innehåll och utformning. Denna utmaning försvåras av att många aktörer ofta är inblandade i kedjan fram till en färdig byggnad. LÄS MER
24. Stöd för firmwareutveckling : En fallstudie av bästa praxis
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Vetenskapligt belagda metoder för effektiv mjukvaruutveckling är viktiga för alla företag som bedriver mjukvaruutveckling. Firmwareutveckling i små företag är ett specialfall som har unika karaktärsdrag jämfört med mjukvaruutveckling i allmänhet. I en fallstudie undersöks bästa praxis för mjukvaruutveckling i specialfallets kontext. LÄS MER
25. Cognitions, Conflicts & Consumption : Work CSR congruence and employees’ cognitions and rationalization in the fair fashion industry
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: The world faces a consumption crisis. The fashion industry in particular is a branch in which excessive consumption patterns are present. Consumers have intentions to consume products that are more sustainable but often do not purchase accordingly; this is commonly called the CSR-consumer paradox. LÄS MER