Sökning: "försäljning uppföljning"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden försäljning uppföljning.

  1. 1. Digitala mellanhänder – hjälp eller fallgrop i den svenska restaurangbranschen? : En kvalitativ studie om mellanhänders påverkan på kundengagemang och värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Sundin; [2023]
    Nyckelord :Customer engagement; Value co-creation; Service dominant logic; Restaurant; Digitala mellanhänder; Foodora;

    Sammanfattning : Digitalisering har gjort att många företag behövt anpassa sin verksamhet mot utvecklingen på marknaden. Plattformar, i form av digitala mellanhänder, har i sin tur tagit ett större spelrum genom att erbjuda företag fördelar som bredare kundbas och ökad synlighet för att bli del av deras nätverk. LÄS MER

  2. 2. Hålla social distans när det krävs att vara närvarande : En fallstudie om organisationsförändringar inom detaljhandeln när världen drabbas av en pandemi.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Camilla Bertilsson; Emma Simonsson; [2021]
    Nyckelord :Pandemic; Covid-19; Retail; Co-workers; Leadership; Pandemi; Covid-19; Detaljhandel; Medarbetare; Ledarskap;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att skapa djupare förståelse för hur organisationsförändring, som grundats i en kris (pandemin Covid-19), påverkar ledarskap såväl som medarbetare inom detaljhandelsbranschen. En fallstudie med mixad metod med en deduktiv ansats har genomförts för att skapa en djupare förståelse för uppfattningen kring organisationsförändring grundat i pandemin. LÄS MER

  3. 3. Lagerstyrning, servicenivåer och bristkostnader i detaljhandelsföretag

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Victor Lindgren; [2020]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : SVEA Medical Sport AB är återförsäljare av sportartiklar. Företaget saknade klara strategier angående beställningskvantiteter samt beställningspunkter för deras produkter och de misstänkte att de band upp mer kapital än nödvändigt. Företaget hade också problem rörande förståelse för sina restorderkostnader. LÄS MER

  4. 4. Registerföring av rennäringens utökade rättigheter : Hantering av sedvanerätter i fastighetsregistret gällande mark med statligt ursprung

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för data-, elektro- och lantmäteriteknik

    Författare :Anders Engström; Fillippa Hallnor; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Enligt lag har renskötare i Sverige rätt att bedriva rennäring på mark som de själva inte äger. Beträffande mark som ägs, eller som tidigare ägts, av staten är rättigheterna mer långtgående och renskötarna får där exempelvis avverka skog för att tillgodogöra sig både virke och bränsle som behövs för rennäringen. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation vid uppföljning av försäljning : Identifiering av en kommunikationsprocess problemområden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Mathilda Johansson; Olivia Olsson; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; B2B; uppföljning av försäljning;

    Sammanfattning : Fallföretaget för denna studie påvisade att de hade upplevt brister i kommunikationen mellan kund och företag när det kom till uppföljning av försäljning. Fallföretaget ville därmed ha information om hur kommunikationen ser ut i dagsläget, vilka problemområden som finns i processen, samt hur kunden och företaget önskar att kommunikationen ska se ut. LÄS MER