Sökning: "foundational values"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden foundational values.

  1. 1. Pipelines, provocateurs and pacifists

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Johanna Spetz; [2024]
    Nyckelord :Climate change; climate activism; violence; nonviolence; deontology; consequentialism; values; ethics.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Would you fight climate change at any cost? In the modern day debate, opinions on the appropriate measures to draw attention to the climate crisis are divided. When conventional methods fall short, some activists resort to more assertive approaches. LÄS MER

  2. 2. Tillitsdelegationens Arv : Överlevnad av idéer inom kommunal förvaltning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Linus Lindkvist; Max Sundén; [2024]
    Nyckelord :Tillit; Idéspridning; demokrati; Institutionalisering; förvaltning;

    Sammanfattning : Denna uppsats har syftat till att undersöka tillitsdelegationens bakomliggande idéers överlevnad i den kommunala verksamheten. Genom en induktiv idéanalys av tillitsdelegationens fyra kommittédirektiv har de bakomliggande idéerna identifierats, för att verka som grund för de semistrukturerade intervjuerna i fallstudien av Tranemo kommun. LÄS MER

  3. 3. The Limits of Free Expression : An Ideational Analysis of Quran Burnings in Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Linnéa Lindström; [2024]
    Nyckelord :Freedom of Expression; Quran burnings; Democracy; Sweden;

    Sammanfattning : This thesis investigates the political discourse surrounding the controversial act of Quran burnings in Sweden, focusing on the positions of leaders from the three largest political parties between April 2022 and October 2023. Utilizing a theoretical framework that differentiates between consequentialist and non-consequentialist perspectives, it examines the politicians’ arguments for justifying and limiting freedom of expression in this context. LÄS MER

  4. 4. Normkritik – vad, hur och varför? : En kvalitativ intervjustudie av lärares beskrivningar av normkritik i ämnet samhällskunskap för årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Cornelia Edvinsson; [2023]
    Nyckelord :norms; norm criticism; norm-critical education; norm-critical pedagogy; values; civics; normer; värden; värdegrund; normkritik; normkritisk pedagogik; toleranspedagogik; samhällskunskap;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how social studies teachers deal with issues related to norm-critical aspects in the classroom and what opportunities and challenges teachers experience with this approach. The paper also examines what it means to implement a norm-critical perspective in the social studies classroom. LÄS MER

  5. 5. Manifesting Pedagogical Values in Contemporary Education : Transforming Abstract Concepts into Foundational Strategies Through an Iterative Design Process

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Silja Sofia Eskelinen; [2023]
    Nyckelord :Digital learning material; Technology-driven education; Constructivism; Interaction design; Metacognition; Designing with children;

    Sammanfattning : The contradictory setting between the principles and practice in the contemporary school system affects everyday classrooms by compromising the learning environment based on core educational values. The challenges arising from the contradictions are also reflected in the digitalization of education. LÄS MER