Sökning: "foundational values"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden foundational values.
1. Pipelines, provocateurs and pacifists
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Would you fight climate change at any cost? In the modern day debate, opinions on the appropriate measures to draw attention to the climate crisis are divided. When conventional methods fall short, some activists resort to more assertive approaches. LÄS MER
2. Tillitsdelegationens Arv : Överlevnad av idéer inom kommunal förvaltning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Denna uppsats har syftat till att undersöka tillitsdelegationens bakomliggande idéers överlevnad i den kommunala verksamheten. Genom en induktiv idéanalys av tillitsdelegationens fyra kommittédirektiv har de bakomliggande idéerna identifierats, för att verka som grund för de semistrukturerade intervjuerna i fallstudien av Tranemo kommun. LÄS MER
3. The Limits of Free Expression : An Ideational Analysis of Quran Burnings in Sweden
Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This thesis investigates the political discourse surrounding the controversial act of Quran burnings in Sweden, focusing on the positions of leaders from the three largest political parties between April 2022 and October 2023. Utilizing a theoretical framework that differentiates between consequentialist and non-consequentialist perspectives, it examines the politicians’ arguments for justifying and limiting freedom of expression in this context. LÄS MER
4. Normkritik – vad, hur och varför? : En kvalitativ intervjustudie av lärares beskrivningar av normkritik i ämnet samhällskunskap för årskurs 4–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how social studies teachers deal with issues related to norm-critical aspects in the classroom and what opportunities and challenges teachers experience with this approach. The paper also examines what it means to implement a norm-critical perspective in the social studies classroom. LÄS MER
5. Manifesting Pedagogical Values in Contemporary Education : Transforming Abstract Concepts into Foundational Strategies Through an Iterative Design Process
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The contradictory setting between the principles and practice in the contemporary school system affects everyday classrooms by compromising the learning environment based on core educational values. The challenges arising from the contradictions are also reflected in the digitalization of education. LÄS MER