Sökning: "ikea introduktion"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ikea introduktion.

  1. 1. Facilitating Radical Collaboration in Open Innovation : A case study in collaboration with IKEA

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Linnéa Strömstedt; Erik Vaagenes Rehmberg; [2021]
    Nyckelord :Open Innovation; Radical Innovation; Innovation Strategy; Radical Collaboration; Collaboration Setup; Öppen Innovation; Radikal Innovation; Innovationsstrategi; Radikala Samarbeten; Samarbetsstruktur;

    Sammanfattning : The increased customer demand for innovative and sustainable solutions implies that companies need to seek knowledge, and insights, beyond their traditional business models. This by opening up barriers and collaborating with other stakeholders. Using this approach is referred to in the literature as practicing open innovation. LÄS MER

  2. 2. Värdeskapande för millennialkonsumenten : En fallstudie på mobilanvändning i IKEA:s köksavdelning

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Gustafsson; Anna Atterfors; [2020]
    Nyckelord :Mobile Phone; Mobile Phone Use; Value-In-Use; Servicescape; IKEA; Eye Tracking; S-D Logic; Co-Creation.; Mobilanvändning; Mobiltelefon; Värde i användning; Serviceerbjudande; IKEA; Eye Tracking; Servicelogik; Värdeskapande; Butiksmiljö.;

    Sammanfattning : Introduktion – Millennials, är den första generation som har växt med teknologi nära tillhands. För dem har mobilen fått bli en integrerad del av deras liv, vilket har påverkat hur dem som konsumenter interagerar med en butik och dess miljö. LÄS MER

  3. 3. Do not hope for the best, plan for the worst! : En studie kring Service Recovery vid två svenska företag samt en introduktion av en ny modell inom Service Recovery

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :David Wollner; Johan Nilsson; Özer Kocdemir; [2011]
    Nyckelord :Service Recovery; Återhämtningsarbete; The Hour Glass Model of The Service Recovery Process; krishantering; kundförväntningar;

    Sammanfattning : Denna uppsats kretsar kring två företags återhämtningsarbete vid uppkomsten av respektive skandal. Vidare skapas en djupare förståelse för teorin Service Recovery's betydelse och användning i praktiken. De två fallen där skandaler inträffat är grundade dels i ICA:s köttfärsskandal och dels i IKEA:s fjäderplockningsskandal. LÄS MER