Sökning: "internationella kampanjer"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden internationella kampanjer.

  1. 1. Massmedias påverkan på destiantionsimage : En studie om researrangörernas hanterande och agerande gällande destiantionsimage

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Angelica Gustafsson; Cornelia Frammin; Sofie Wangärd; [2017]
    Nyckelord :Destination image; tour operator; media; strategies; destinations; destinations; negative news reporting; destinationsimage; researrangör; massmedia; strategier; resmål; destinationer; negativ nyhetsrapportering;

    Sammanfattning : Turistindustrin är en viktig industri ur ett ekonomiskt perspektiv samtidigt som den är mycket sårbar för negativa händelser som sker runt om i världen. Då information och nyheter sprids snabbare än någonsin, på grund av den enkelhet som finns att ta till sig information, är det lätt att destinationers image påverkas av det som förmedlas via media. LÄS MER

  2. 2. Strategisk kommunikation i Sociala Medier : En studie om Röda Korsets användning av Twitter - en månad med ebola

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Loretto Leguisamo Norén; [2015]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; sociala medier; extern kommunikation; kris; ebola; varumärkesbyggande; förtroendeskapande; Röda korset;

    Sammanfattning : Studien innefattar Röda korsets hela kommunikation gällande ebolautbrottet i Västafrika via det sociala mediet Twitter mellan den 1:a och den 31:a oktober 2014. Studien förhåller sig teoretiskt till strategisk kommunikation och syftar specifikt till att titta på Röda korsets strategiska kommunikation i samband med ebola-krisen. LÄS MER

  3. 3. Women In Diplomacy : How is the Problem of Absence of Women in Diplomacy Framed by the UN?

    Kandidat-uppsats, Avd för juridik, ekonomi, statistik och politik

    Författare :Moez Dharsani; Alexandra Ericsson; [2013]
    Nyckelord :Women in Diplomacy; Framing; United Nations; Women in Foreign Policy; International Campaigns; Kvinnor i diplomati; framing; Förenta Nationerna; Kvinnor i utrikespolitik; internationella kampanjer;

    Sammanfattning : The following Bachelor’s thesis is analyzing contemporary advocacy for more women in diplomacy by the United Nations (UN), with the help of framing theory. More specifically, it examines, (1) how is the absence of female diplomats represented as a problem? (2) What is represented as the causes of that problem? And finally, (3) what is represented as the solutions to that problem? The thesis examines one UN body: UNITAR, which is the only body that focus on the promotion of women explicitly in diplomacy. LÄS MER

  4. 4. Så säljer man välgörenhet : om PR, opinionsbildning och lobbying i ideella organisationer

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Humanistiska institutionen

    Författare :Jonna Kihlman; [2008]
    Nyckelord :ideella organisationer; opinionsbildning; lobbying; PR; Amnesty; Röda Korset; Rädda Barnen; Läkare utan gränser; Kvinna till Kvinna;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur ideella organisationer arbetar med opinionsbildning och påverkansarbete mot allmänheten och politiska beslutsfattare. Jag ville se hur organisationer direkt, eller via opinion, går tillväga för att påverka ett politiskt beslut eller skapa uppmärksamhet för sina frågor. LÄS MER

  5. 5. Bratsjackor och förortsloggor : En studie av lokala klädtrender och varumärkesassociationer bland elever vid Östra Reals gymnasium

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kalina Katzarska; Carolin Ekman; Carl Svahn; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka hur lokala klädtrender uppstår, sprids och avtar bland eleverna på gymnasieskolan Östra Real i Stockholms innerstad. Vi har även velat undersöka den sociala klassens och bratskulturens inflytande över denna trendutveckling. LÄS MER