Sökning: "konkurrenter electrolux"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden konkurrenter electrolux.

  1. 1. Design for repair as a circular Eco-Design approach: Methodological approaches and a case study on a vacuum cleaner

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Manuel-Dominik Uli-Merz; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : One of the strategies for the transition towards more sustainable industries and a circular economy is to extend the lifetime of products by promoting their repair. In order to allow for repair and to make it more feasible, this should already be considered in the development process of the product. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av dörrinredning till premiumkylskåp

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Elisabeth Erlandsson; Madeleine Wångdahl; [2013]
    Nyckelord :kylskåpsdörr; kylskåpsinredning; premium; modularisering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är utfört i samarbete med AB Electrolux Mariestadfabriken som arbetar med produktutveckling och tillverkning av kyl- och frysskåp. Uppdraget var att utveckla ett helhetskoncept för insidan på en kylskåpsdörr i premiumsegmentet med fokus på infästning och modularisering av balkonger. LÄS MER

  3. 3. Marknadskommunikation : En del av vardagen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Hardik Patel; Johan Holmberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Effektiv och uppmärksammad marknadskommunikation som skapar positiva associationer är en av de viktigaste kuggarna i hjulet för att en organisation ska lyckas urskilja sig från mängden, presentera ett enastående budskap och knyta till sig konsumenters uppmärksamhet. På en allt konkurrenstätare marknad gäller det att anpassa sig efter de situationer som kan tänkas uppstå och hela tiden ligga steget före sina konkurrenter. LÄS MER

  4. 4. En företagsanalys av Electrolux

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Rönnfors; Karim Amin; [2008-01-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera Electrolux aktie ur ett aktieägarperspektiv under de senaste åren. Electrolux verkar på en marknad med hård konkurrens där det blir nödvändigt att finna nya sätt att skapa konkurrensfördelar. Enbart konkurrera med produktens tekniska kvalité räcker inte. LÄS MER

  5. 5. STEELTECH - för professionella användare En marknadsanalys och företagsvärdering

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Lingenhult; Karl Rundberg; [2007-02-21]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem Steeltech är en verksamhet som har avknoppats från Electrolux, de har planer på att utveckla en ny produkt för att växa och behöver hjälp med en marknadskartläggning av eventuella nya marknader. För att lyckas med satsningen kan externa finansiärer behövas, därför analyseras Steeltech för att undersöka dess finansiella situation och för att ge grund till värdering. LÄS MER