Sökning: "kunder kategorier"

Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade orden kunder kategorier.

  1. 1. Segmentering utan personidentifierande attrbut : En undersökning av metoder och principer för dataanalys och segmentering i medelstora outdoor företag

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Philip Sundin; Jonathan Jeding; [2024]
    Nyckelord :Data Mining; Dataanalys; Segmentering;

    Sammanfattning : Framväxten av Internet och e-handel har medfört en ständig ström av kunder med olika behov och produktpreferenser till företag. För att kunna möta de varierande kundkraven förlitar sig företag ofta på detaljerad kunddata, vilket hjälper till att generera värdefulla insikter med hjälp av verktyg för dataanalys. LÄS MER

  2. 2. Frihet under ansvar - ett växande arbetassätt : En grundad teoristudie om effektiviten inom globala virtuella team

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Viktoria Öst; [2024]
    Nyckelord :Grundad teori; globala virtuella team; effektivitet; individuellt ansvar; frihet under ansvar; Grounded theory; global virtual team; effciency; individual responsibility; freedom with responsibility;

    Sammanfattning : I denna socialpsykologiska uppsats har jag undersökt effektiviteten inom globala virtuella team. Ämnet är relevant att studera då dagens föränderliga arbetsvillkor ställer höga krav på anställningsbarhet och globala virtuella team är ett ökande arbetssätt. Detta arbetssätt är komplext och ställer höga krav på teammedlemmar. LÄS MER

  3. 3. ”Pensionärer om de e nån skillnad” : Kategoriseringsmetoder i serviceinteraktioner

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighet

    Författare :Sara Förell; [2023]
    Nyckelord :Categorization in Interaction; Categorization Methods; Membership Categorization; MCA; CA; Multimodal Interaction Analysis; Service Encounters; Discounts; Seniors; kategorisering i interaktion; kategoriseringsmetoder; medlemskategorisering; MCA; CA; multimodal interaktionsanalys; serviceinteraktioner; rabatter; pensionärer;

    Sammanfattning : Denna uppsats bidrar till forskningen om social och språklig kategorisering i interaktion genom att undersöka kategoriseringsmetoder i serviceinteraktioner. Uppsatsen undersöker vilka metoder personal, kunder och personal och kunder tillsammans använder sig av för att identifiera kunderna som pensionärer i samband med rabatt, samt vilka metoder som används för att hantera aspekter av kategoriseringen pensionär som inte har med serviceärendet i sig att göra. LÄS MER

  4. 4. Predicting Customer Churn in E-commerce Using Statistical Modeling and Feature Importance Analysis : A Comparison of Random Forest and Logistic Regression Approaches

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Amanda Rudälv; [2023]
    Nyckelord :Customer behavior; E-commerce; Churn prediction; Statistical model; Machine learning; Random forest; Logistic regression; Feature importance; Kundbeteende; E-handel; Kundbortfall; Statistisk modell; Maskininlärning; Random forest; Logistisk regression; Variabelsignifikans;

    Sammanfattning : While operating in online markets offers opportunities for expanded assortment and convenience, it also poses challenges such as increased competition and the need to build personal relationships with customers. Customer retention be- comes crucial in maintaining a successful business, emphasizing the importance of understanding customer behavior. LÄS MER

  5. 5. A qualitative research on Scope 3 reporting including challenges and improvements

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emma Eichhardt; Olivia Steen; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In recent years there has been an increased focus on the responsibility that companies have regarding the environment and there have been many new initiatives and regulations on how the companies should report on sustainability. One of these initiatives is the Greenhouse Gas protocol which introduced the term Scope 3 emissions 10 years ago, which covers indirect emissions up & down the value chain. LÄS MER