Sökning: "marknadsföring konferens"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring konferens.

  1. 1. Urbana Trender : Trendbegrepp och planering i nutida svenskt stadsbyggande

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Siri Lönnroth Himmelman; [2012]
    Nyckelord :trender; hållbarhet; urbanitet; stadsbyggnadsdebatt; täthet; mångfald; mötesplats; grönt; blandstad; mänsklig skala;

    Sammanfattning : Under en tidigare analys av dialogen kring och detaljplanen för ett stadsförnyelseprojekt i Göteborg, vilken jag gjorde i samband med mitt kandidatarbete, blev det tydligt för mig att nyckelorden som används har olika betydelse för olika aktörer. Efter att nyckelorden, eller trendbegreppen som jag har valt att kalla dem, beskrivits i översiktsplaner och stadsbyggnadsdebatt finns det fortfarande ett stort tolkningsutrymme, vilket gör att trendbegreppens motsvarigheter i de fysiska planerna kan se mycket olika ut. LÄS MER

  2. 2. Differentierande Relationer på Matfronten : -Mitt Långkoks väg till middagsbordet

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Camilla Andersson; Pernilla Olsson; [2012]
    Nyckelord :differentiation; home meal replacement HMR ; marketing; relationship marketing; differentiering; färdigmat; HMR; marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte:            Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka hur Collegium Restaurang & Konferens kan differentiera sin kylda färdigmat med fokus på kundens matval till kvällen, samt beskriva vilka möjligheter Collegium har att använda sig av relationsmarknadsföring. Metod:         Primärdata insamlades genom semi-strukturerade intervjuer med anställda och ägare på Collegium samt genom en enkät till nuvarande och potentiella kunder. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring Via Internet : Hur Hemsidor och Sociala Medier Används i Svenska Event- och Turismföretag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Therése Rosander; Katrin Svensson; [2010]
    Nyckelord :sociala media; event; turism; marknadsföring; hemsidor; användbarhet;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka hur mindre svenska event- och turismföretag använder sig av hemsidor och sociala medier för att marknadsföra sig via Internet. Bakgrunden till detta ämnesval är delvis ett intresse från oss författare. LÄS MER

  4. 4. Mundekulla : En studie om det personliga företagets konferensverksamhet

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Malin Petersson; Viktoria Tat; [2010]
    Nyckelord :Mundekulla; möten; konferens; miljöfaktorer; mat; socialt ansvar; trender; varumärke; det virtuella landskapet; marknadsföring;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to review Mundekulla, which is a small, relatively newly established Swedish company operating in the field of conferences. Today they are serving ecological and environmental friendly food to their customers and we choose to investigate if this is a successful concept by asking the customer’s opinions. LÄS MER

  5. 5. Turism som ämne?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Helena Andreasson; [2008]
    Nyckelord :turism; APU; anställningsbarhet; hållbar turismutveckling; infärgning; service; gästbemötande;

    Sammanfattning : Som en av Sveriges snabbast växande näringar lockar turismen många ungdomar till arbete samtidigt som efterfrågan på kunnig och servicemedveten personal ökar. För gymnasieskolan gäller därför att satsa på utbildning inom turism. Med kursplanrevideringen 2000 fick ämnet turism utrymme inom Handelsprogrammet (HP). LÄS MER