Sökning: "musikdistribution"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade ordet musikdistribution.

  1. 6. De nya musikvaktmästarna En studie om hur skivbolag och artister ska kommunicera effektivast med musikbloggare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Niklas Axelsson; Damir Vojvodic; [2012-02-13]
    Nyckelord :Musikblogg; Nyhetsvärdering; Kommunikation; Skivbolag; Gatekeeper; Marknadsföring; Musikdistribution;

    Sammanfattning : Titel: De Nya Musikvaktmästarna – En studie av hur skivbolag och artister ska kommunicera effektivast med musikbloggare Författare: Niklas Axelsson och Damir Vojvodic Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institution: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2011 Handledare: Jakob Bjur Sidantal: 33 Sidor inklusive bilaga Antal ord: 9 251 Syfte: Syftet med denna studie är att ta reda på hur en musikbloggare tänker och fungerar kring nyhetsvärdering. LÄS MER

  2. 7. Musikdistribution idag och imorgon - - ur musikförlagets, musikproducentens och artistens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Johannes Dalenbäck; [2012]
    Nyckelord :Music distribution; social network sites; streaming; online services; musikdistribution; sociala medier; online tjänster; Performing Arts;

    Sammanfattning : Music distribution today and tomorrow - from the perspective of the music publisher, the music producer and the artist. The purpose of this study was to assess how a music publisher, a music producer and an established artist experience the music distribution of today and how, in their specific perspectives, it may look like in the future. LÄS MER

  3. 8. Utveckling och förändring inom digital musikdistribution

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Christian Bayard; [2011-09-08]
    Nyckelord :Digital musikdistribution; musikindustri; köpprocess; elektronisk handel;

    Sammanfattning : Jag har presenterat komponenterna individ, teknik och marknad som utgör musikindustrins grundläggande drivkraft för förändring. I företagsintervjun har jag använt den kvalitativa metoden och diskuterat de individuella processerna, olika tekniker och varierande, ögonblickliga elektroniska marknadsplatser som kan förändra ett köpbeteende. LÄS MER

  4. 9. "Hur ska jag nu bli känd?" : En orientering i ett föränderligt medielandskap

    Kandidat-uppsats, Informatik

    Författare :Hanna Jonsson; Sofia Dahlberg; [2009]
    Nyckelord :Upphovsrätt; fildelning; IPRED; musikdistribution;

    Sammanfattning : The music distribution in Sweden and the world is rapidly changing. The music industry, however, has been reluctant to change the way they distribute music. The consequence has been that illegal music files have been available for downloading to anyone with an Internet connection. LÄS MER

  5. 10. Sånger från graven: En kartläggning av krafterna som hämnar den digitala revolutionen inom svensk musikdistribution

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Annika Girod; Michael Sender; [2006]
    Nyckelord :digital distribution; music industry; record company; disruptive technology; music; download; file sharing; DSP;

    Sammanfattning : Songs from the Crypt: Mapping the Forces that Hinder the Digital Revolution of Music Distribution This paper seeks an explanation to the low market share growth of the commercial digital music distribution in Sweden. The analysis identifies a spectrum of obstacles that hinder the digital distribution technology from becoming the main form of music distribution in Sweden. LÄS MER