Sökning: "publishing company"

Visar resultat 11 - 15 av 88 uppsatser innehållade orden publishing company.

  1. 11. Gestaltning i coronapandemin : En kvalitativ studie av Aftonbladet och SVTs rapportering

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Amanda Hällsten; Elin Janeröd; [2020]
    Nyckelord :SVT; Aftonbladet; corona; pandemic;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to study how events associated to the coronavirus has been portrayed in the Swedish newspaper Aftonbladet and the public service-company SVT. To concretize the aim, we formulated two questions; is there any overall differences and similarities between SVT and Aftonbladets way to angle their news, if the answer is yes, what are the differences and similarities, do SVT’s and Aftonbladet’s reporting differ in terms of storytelling techniques in the articles associated to the coronavirus, if the answer is yes, what are the differences and similarities. LÄS MER

  2. 12. Stanna hemma! : En kvantitativ analys om flygbolagens kriskommunikation isociala medier under COVID-19

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Isabelle Strandqvist; Amanda Blom; [2020]
    Nyckelord :Situational Crisis Communication Theory; Corporate Apologia; Crisis Communication; social media; COVID.19; Situational Crisis Communication Theory; Corporate Apologia; kriskommunikation; social media; COVID-19;

    Sammanfattning : This essay examines the aviation companies SAS,Norwegian and Finnair and their crisis communicationon social media before and after the beginning of the COVID-19 crisis. The theories used are Situational Crisis Communication Theory and Corporate Apologiatogether with the general study of crisis communication. LÄS MER

  3. 13. Hållbarhetsnyheters påverkan på börsbolag beroende på storlek : en kvantitativ studie om hur ESG-nyheter påverkar avkastningen för svenska bolag listade på Large- och Mid cap

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Martin Vibreg; Jakob Björk; [2020]
    Nyckelord :ESG; sustainability; abnormal return; Large cap; Mid cap; event study; stakeholder theory; ESG; hållbarhet; abnormal avkastning; Large cap; Mid cap; eventstudie; aktieägarperspektivet;

    Sammanfattning : Efter att lagen gällande hur upprättandet av en separat hållbarhetsrapportering infördes år 2016, av den svenska regeringen, har hållbarhet blivit en allt viktigare del ur bolagens verksamhet. Vidare har intresset för hållbarhet fått en bredare samsyn inom finanssektorn, där målet är att nå en hållbar utveckling för landet genom att styra mot investeringar som är hållbara på sikt. LÄS MER

  4. 14. Framgångsrika företagsinterna miljöarbeten, finns det? : Utmaningar och möjligheter med företagsinterna miljöarbeten.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Sara Hammar; [2020]
    Nyckelord :Environmental work; Environmental performance; Organizational benefits; Responsibility; Communication; Motivation; Legitimacy; Status; Miljöarbete; Miljöprestanda; Organisatoriska fördelar; Ansvar; Kommunikation; Motivation; Legitimitet; Status;

    Sammanfattning : Näringslivet spelar en väsentlig roll inom arbetet för hållbar utveckling. För att företag ska kunna bidra till måluppfyllelse av globala och nationella miljömål finns ett antal standarder och riktlinjer att följa. LÄS MER

  5. 15. Post-Earnings-Announcement Drift : Existerande anomali och lönsam investeringsstrategi?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Gustafsson; Julius Bye; [2020]
    Nyckelord :PEAD; Stock Price drift; UE; CTP; BHAR; OMXSPI; Efficient market; PEAD; Aktieprisdrift; UE; CTP; BHAR; OMXSPI; Effektiv marknad;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sedan slutet av 1960-talet har flera studier kunnat påvisa drift i aktiepriset efter att ett bolag publicerat en kvartalsrapport, något som benämns som Post-earningsannouncement drift (PEAD). När bolagets resultat varit bättre än det marknaden förväntade sig har aktiepriset fortsatt stiga under en längre period, vilket går emot etablerade hypoteser om en effektiv marknad. LÄS MER