Sökning: "pupils participation"

Visar resultat 1 - 5 av 263 uppsatser innehållade orden pupils participation.

  1. 1. Musiken- ett guldkorn i undervisningen? : -Några pedagogers syn på musik som pedagogiskt verktyg i anpassad grundskola, inriktning ämnesområde.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Malin Wallin; Charlotte Lindén; [2024]
    Nyckelord :Special needs elementary school; participation; communication development; music; pedagogical tool;

    Sammanfattning : Expected knowledge contribution Expected knowledge contribution of the study is to visualize educators' perceptions of how they use music as a pedagogical tool and how they describe that it affects students' communication development. The study is also expected to contribute with knowledge about the importance of using music as a multimodal means of communication in special needs primary school Aim and research questions The purpose of this study is to visualize some educators' perceptions of how music as a pedagogical tool is used to contribute to communication development among students in special needs elementary school with a focus on subject area. LÄS MER

  2. 2. Elevers perspektiv på delaktighet i grundsärskolans undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Sixten Lyckborn; [2023]
    Nyckelord :Delaktighet; elever; intellektuell funktionsnedsättning; undervisning; grundsärskola;

    Sammanfattning : This research aims to contribute to an understanding of pupils´ perspective of participation in compulsory education for pupils with intellectual disabilities. The method used in the research was focus group interviews. The group consisted of twelve pupils who all attend the same school. LÄS MER

  3. 3. Inkludering, delaktighet och inflytande : Framgång till det komplexa uppdraget i fritidsverksamheten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Lisa Astvik; Michaela Wahlberg; [2023]
    Nyckelord :Inclusion; participation; influence; children s perspective; child perspective; leisure activities; leisure centers; Inkludering; delaktighet; inflytande; barns perspektiv; barnperspektiv; fritidsverksamhet; fritidshem;

    Sammanfattning : Att arbeta som lärare i fritidsverksamheten är ett komplext uppdrag. Det finns begrepp som är mångfacetterade och svåra att konkretisera i skolans värld. I den här studien redogör vi för hur fritidspedagoger arbetar och planerar en verksamhet där eleverna ska delges en meningsfull fritid. LÄS MER

  4. 4. Cooperative learning as a teaching approach that cultivates pupils’ language development and learning : A study of four teachers' use of cooperative learning in the subject of English

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Vera Listrup; [2023]
    Nyckelord :: Cooperative learning; language learning; Individual achievement; Sociocultural perspective;

    Sammanfattning : To operate in our modern society students’ education, need to contribute to lifelong learning by promoting desirable social interaction and improving the way in which people overcome difficulties and establishing relationships in different contexts. The present study sets out to examine the practice of cooperative learning for students' learning in the subject of English. LÄS MER

  5. 5. "Ni säger bara 'ja!' Säg något mer!" : En praktiknära studie om textsamtal i geografiämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Joakim Johansson; Dan Klarström; [2023]
    Nyckelord :Participation; scaffolds; text discussion; actively involvement; dialogue; sociocultural perspective; conversation analysis; scaffolding; Textsamtal; stödstrukturer; deltagande; delaktighet; dialog; sociokulturellt perspektiv; samtalsanalys; stöttning;

    Sammanfattning : “You just say ‘yes!’ Say something more!” A study of pupils participation, active involvement, motivation and development through student discussion of factual texts about the concepts of climate and sustainable development.  The purpose of this study is to investigate whether student-led text conversations about concepts in the subject of geography, with the help of support structures, can be designed in a way that promotes discussion between pupils. LÄS MER