Sökning: "triangeldrama"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet triangeldrama.
1. Triangeldrama i trepartsförhållandet : En kvalitativ studie om konsultchefers hälsofrämjande ledarskap i bemanningsbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa en ökad förståelse för konsultchefers uppfattningar om vilka konsekvenser trepartsförhållandet mellan konsult, konsultchef och uppdragsgivare har på det hälsofrämjande ledarskapet. Studien har ett hermeneutiskt förhållningssätt med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER
2. Kompetensutveckling från ett sociokulturellt triangeldrama : En studie om förskollärares kompetensutveckling
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Swedish pre-school teachers are in the middle of a debate regarding a form of general school competence that today is criticized by mass media. The training and skill development that is used today is an important tool in the development of the organization as well as the people that work in them. LÄS MER
3. Alkohol, idrott och tobak – ett triangeldrama : en studie av sambandet mellan idrotter, alkohol- och tobakskonsumtion.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka om det finns ett samband mellan vilken föreningsidrott man deltagit i som ungdom och alkohol- och tobaksvanor bland vuxna män. Studien ska även jämföra vid vilken ålder man gör alkohol- och tobaksdebut inom de olika idrotterna. LÄS MER
4. Triangeldrama : En deskriptiv fallstudie om arbetsprocessen och relationen mellan ett företag och dess PR- och reklambyrå
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle utsätts konsumenter ständigt för en mängd olika typer av reklam. För att fånga upp deras intresse och uppmärksamhet är det viktigt att kunna differentiera och utmärka sig på marknaden genom att välja rätt kommunikationsmedel. LÄS MER
5. Förhållande eller triangeldrama? : En studie av personliga varumärken och möjligheten att genom social media överföra dessa till företagsvarumärken
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Explosionen av sociala medier har lett till ökad användning av dessa kanaler vid marknadsföring av produkter och varumärken. På dagens konkurrensutsatta marknad menar vissa forskare att varumärken, både personliga- och företagsvarumärken, är de mest unika differentierande egenskaperna hos företag. LÄS MER