Sökning: "vad utmärker organisationer"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden vad utmärker organisationer.

  1. 1. När "håll i, håll ut, håll avstånd" inte längre fungerar. En innehållsanalys av Region Skånes Facebookinlägg under covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Malin Hansen; Wilma Frennfelt; [2021]
    Nyckelord :Message fatigue; pandemic fatigue; budskapströtthet; hälsokommunikation; pandemikommunikation; strategisk kommunikation; covid-19; WHO; World Health Organization; Region Skåne; Facebook; Social Sciences;

    Sammanfattning : As of now, we have lived with the Covid-19 pandemic and its accompanying restrictions, recommendations and messages for over a year. The constantly repeated messages about the same topic has resulted in people tiring of following restrictions and paying attention, which is what the WHO describes as pandemic fatigue. LÄS MER

  2. 2. Den Gröna massan : Socialisation i en organisation med tydliga strukturer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Kristin Lignell; [2021]
    Nyckelord :organisationssocialisation; nyanställd; socialisationsprocessen; arbetssocialisation.;

    Sammanfattning : För nyanställda är socialisationsprocessen ett avgörande steg, i övergången till en ny organisation finns utmaningar och aspekter som är avgörande för hur väl en individ kommer in i och blir en del av arbetsplatsgemenskapen. Organisationer använder sig av olika taktiker för att strukturera upp socialiserings- och lärandeprocesser för nyanställda. LÄS MER

  3. 3. Analysis of Learning from IncidentsProcesses in Swedish and DutchHealthcare Systems : A Mixed Methods Study for Cross-Border Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Sven van Wincoop; [2021]
    Nyckelord :Learning from incidents in healthcare; patient safety; incidents; sentinel events; legal requirements; healthcare inspectorates; safety management systems; Lärande från incidenter i sjukvården; patientsäkerhet; incidenter; lex Maria; lagstiftning; hälso-och sjukvårdsinspektioner; säkerhetsledningssystem;

    Sammanfattning : Many healthcare organisations face repetitive incidents because organisations tend to fail to learn from the past. Learning from incidents (LFI) in healthcare is a process through which healthcare professionals and the organisation as a whole seek to understand adverse events that have taken place. LÄS MER

  4. 4. Spelbranschens nya verklighet. : En kvalitativ studie om spelbolags förmåga att differentiera sig på en generisk marknad.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carl Asp; Martin Inaeus; Felix Norman; [2019]
    Nyckelord :Relationer; Varumärken; Värdeskapande; Spelbolag; Bonusar; Konkurrens; Segmentering; Sponsring; marknadskanaler och Differentiering.;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Studiens syfte är att klargöra vad som karaktäriserar spelbolagens förmedling av varumärken och relationsbyggande efter omregleringen. Utifrån syftet har vi formulerat fyra stycken forskningsfrågor som lyder; • Hur arbetar spelbolagen med sitt relationsbyggande gentemot kunder? • I vilken utsträckning spelar varumärket en roll, hur utmärker sig deras positionering? • Hur har bolagens möjligheter till att skapa differentierat värde förändrats? • Vad kännetecknar spelbolagens val av marknadskanaler? Metod: Forskningsmetoden vi har applicerat är en kvalitativ metod. LÄS MER

  5. 5. Vad utmärker en expert? : Utifrån rekryterares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Mehler; Markus Gioeli; [2019]
    Nyckelord :Expert; expertis; rekryterare; kunskapsdomän; bedömning;

    Sammanfattning : Det har blivit vanligare att individer och organisationer väljer att förlita sig på externa experter i allt fler sammanhang. Men det har länge varit delade uppfattningar om vad det innebär att ha expertis inom en specifik kunskapsdomän, eller vad det faktiskt innebär att vara expert. LÄS MER