Sökning: "var modell"
Visar resultat 1 - 5 av 4425 uppsatser innehållade orden var modell.
1. Response to intervention (RTI) i grundskolan. En systematisk litteraturstudie kring förutsättningar och hinder för implementering i motsvarande svenskt lågstadiet
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Särskilt stöd sätts fortfarande in för sent i Sveriges grundskolor och mycket tyder på att skolor har svårt att hitta fungerande rutiner för detta arbete. Response to intervention är ett ramverk för stödinsatser som utarbetats i USA för att säkerställa tidig identifiering och stöd för elever som riskerar svårigheter i sin kunskapsutveckling. LÄS MER
2. KULTURKROCKAR INOM PALLIATIV VÅRD – SJUKSKÖTERSKANS ERFARENHET. En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Mångfalden i Sverige ökar vilket leder till att möten mellan kulturer blir allt vanligare. Detta kommer ställa högre krav på sjukvårdspersonal i palliativ vård att möta andra kulturer och tillgodose kulturella behov. LÄS MER
3. Investigation of Injury Predictors for Rat Neuro Trauma
Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : A traumatic brain injury is usually caused by a direct impact to the head and is a common cause of disability and death all around the world. The most effective method to predict brain injury today, is to use a finite element head model. LÄS MER
4. Optimizing Flight Ranking:A Machine Learning Approach : Applying Machine Learning to Upgrade Flight Sorting and User Experience
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Flygresor.se, a leading flight comparison platform, uses machine learning to rankflights based on their likelihood of being clicked. The main goal of this project was toimprove this flight sorting to obtain a better user experience. The platform's existingmodel is based on a neural network approach and a limited set of features. LÄS MER
5. Barns flerspråkighet och modersmålsutveckling : En kvalitativ studie om arbetet med att stötta barns flerspråkighet och modersmålsutveckling i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie vars syfte är att bidra med kunskap om hur förskollärare beskriver att man stöttar barns flerspråkighet och modersmålsutveckling. I studien användes semistrukturerade intervjuer, där informanterna var sex yrkesverksamma förskollärare. LÄS MER