Sökning: "varuutbudet"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet varuutbudet.

  1. 1. Vilka faktorer styr ICA-butikens leverantörsval? : en fallstudie av fem ICA-butiker i Uppsala

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Elena Ahlbin; Nina Rakic; [2013]
    Nyckelord :leverantörsval; återförsäljare; grossist; marknadsföring; ICA-butik;

    Sammanfattning : Som slutkonsument är det inte alltid lätt att förstå varför en butik erbjuder ett visst produktsortiment och kunderna har sällan insyn i vad som styr och påverkar dagligvaruhandelns utbud av varor. Uppsatsen syftar till att ta reda på hur butiker resonerar när de väljer sina leverantörer och vilka faktorer som styr deras val. LÄS MER

  2. 2. Maten vi alla har en relation till : en studie av hur det är att driva en livsmedelsbutik i Uppsala

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Helena Friis; [2013]
    Nyckelord :Butikerna; kundkontakt; kvalitet; sortiment; gestaltning; livsmedelsförsörjning; småskaligt företagande;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats på 15 hp är skriven inom ämnet landsbygdsutveckling. Uppsatsen bygger på tre intervjuer och observationer med ägare till små livsmedelsbutiker i Uppsala. Butikerna säljer bland annat lokalproducerad mat, regional mat, mat från andra länder, kläder och annat smått och gott. LÄS MER

  3. 3. Värdeuppfattning i butik

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Morgan Ovén; Amanda Puregger; [2010]
    Nyckelord :Värdeuppfattning; värdefaktorer; kundtillfredsställelse; dagligvarubutik;

    Sammanfattning : Matbutikerna på dagligvarumarknaden befinner sig för närvarande på en mättad marknad och slåss om sina kunder och vill inte bli passerade av någon konkurrent. Därför är det viktigt för aktörerna på marknaden att veta vad som skapar nöjdhet för kunden och vilka faktorer det är som styr värdeuppfattningen hos konsumenten. LÄS MER

  4. 4. Franchising : - Franchisetagarens möjligheter till förändring av varuutbudet.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Saiful Alam; Antonia Rozario; [2007]
    Nyckelord :Franchising; varuutbudet; franchisetagare; franchiseavtal; förändring;

    Sammanfattning : Franchising är en form av samverkan mellan två näringsidkare; franchisegivaren och franchisetagaren. Precis som andra former av verksamheter är det viktigt för franchiseföretag att kunna anpassa sig till marknadsförändringar och kunna erbjuda ett konkurrenskraftigt utbud. LÄS MER