Annonsering på Internet: tillvägagångssätt och etiska aspekter

Detta är en Kandidat-uppsats från Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

Sammanfattning: Med Internet och Internettjänster som Facebook och e-handel har annonsörerna tagit nyamassmediala vägar. Cookies är inblandat i denna process och möjliggör att spara nedinformation på en besökares dator. Denna utveckling kan skapa såväl stora möjlighetersom etiska problem.Det övergripande syftet med denna studie är att undersöka hur annonsering på Internetgår till och vilka etiska konsekvenser detta kan medföra. Metoden består dels i att söka ochgranska litteratur i ämnet datainsamling för Internetannonsering, dels i att genomföra enenkätundersökning. Syftet med denna enkätundersökning är att undersöka hur människori Malmö med omnejd ser på annonsering på Internet, ur ett etiskt perspektiv.Resultatet av vår studie identi erar och diskuterar era etiska problem som upplevsvid Internetannonsering.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)