Sökning: "Björn Blom"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Björn Blom.

  1. 1. Den trälbundna viljans försvar : Kan den fria viljan, Luther och Plantinga samarbeta för att lösa ondskans problem?

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Björn Blom; [2024]
    Nyckelord :fri vilja; Luther; Plantinga; teodicéproblemet; De Servo Arbitrio;

    Sammanfattning : This essay aims to find out if there’s any way to consolidate Martin Luther’s ideas regarding free will set forth in his work On the Bondage of Will with a more modern, libertarian understanding of the free will. This is done to ultimately see if Luther’s teachings on the subject can be harmonized with Alvin Plantingas “free will defence” in regards to the problem of evil or if these two ideas are fully or partly incompatible. LÄS MER

  2. 2. Sköldlöss i orkidéodling : biologi, skadebild, förekomst och bekämpningsmetoder

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Oscar Björn; [2018]
    Nyckelord :orkidéer; sköldlöss; diaspis; coccus; pseudococcus; planococcus; diaspididae; pseudococcidae; coccidae; coccoidea;

    Sammanfattning : Sköldlöss kan angripa en lång rad kulturer, däribland familjen Orchidaceae, orkidéerna. Denna består av 25 000 arter och står för omkring 10% av de blommande växterna. Samtliga orkidéarter riskerar att bli eller är utrotningshotade. LÄS MER

  3. 3. Paragon & Renegade : En intern analys av etiken i Mass Effect

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Etik

    Författare :Björn Blom; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Bjorn again – A new opportunity for Björn Borg to conquer the U.S.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ludvig Blom; Eric Malm; [2009]
    Nyckelord :Country of origin; Brand Equity; Fashion marketing; Corporate storytelling; The Uppsala internationalization model; Push and Pull theory; National stereotypes; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : We found that Swedish fashion companies are ambivalent towards enhancing or concealing their country of origin. Although brand managers acknowledge Swedish country of origin effects as positive in general, their marketing communication is sometimes more focused on positioning the brand as an international label without boundaries. LÄS MER