Sökning: "Complex business"

Visar resultat 1 - 5 av 1446 uppsatser innehållade orden Complex business.

  1. 1. Unraveling Paradoxical Tensions in Digital Servitization Ecosystems : A case study in the mining industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Johannes Åström; Jakob Karlelid; [2024]
    Nyckelord :Digital servitization; Ecosystem; Paradoxes; Tensions; Digital tjänstefiering; Ekosystem; Paradoxer; Spänningar;

    Sammanfattning : Purpose - This study aims to understand what paradoxical tensions arise within an ecosystem when companies collectively pursue digital servitization and how these tensions impact value co-creation. Method -  The study is an explorative single-case study based on the mining industry in Sweden and involves respondents from industry-leading organizations. LÄS MER

  2. 2. Electronic Health Records System’s Routinization: Exploring healthcare workers’ experiences in a Chinese Public Hospital

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Yuhu Feng; Yiping Xu; [2024]
    Nyckelord :Electronic Health Records; Information Systems; Adaptive Structuration Theory; Healthcare; China; Business and Economics;

    Sammanfattning : This study investigates the routinization of Electronic Health Records (EHR) systems in a Chinese hospital setting, focusing on Yangzhou University Hospital. Utilizing Adaptive Structuration Theory (AST), the research explores the complex interplay between technolo-gy, human agency, and organizational structures in the context of EHR implementation. LÄS MER

  3. 3. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  4. 4. From Investment to Payoff: Exploring the CostImplications of AI Adoption in InventoryManagement Across the Different Phases

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :bashir Kattan; Lilas Sheekh Kalil; Linda Offor-Ugwuka; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background and problem discussion: In recent years, there has been increasing recognition ofArtificial intelligence (AI) and its benefits in various sectors, including inventory management,which is a significant component of company expenses. However, adopting AI in inventorymanagement also comes with challenges and expenses before businesses can fully reap itsbenefits. LÄS MER

  5. 5. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER