Sökning: "Creative Criticism"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden Creative Criticism.

  1. 1. Fyra av fem stjärnor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lukas Eriksson; Edith Lindoff; [2024-02-28]
    Nyckelord :kulturjournalistik; populärkultur; musik; musikjournalistik; musikkritik; skivrecensioner; entertainment journalism; pop culture; music; music journalism; reviews;

    Sammanfattning : Aim of thesis: The purpose of this study is to explore how today's music criticism is expressed in Swedish media and whether the geographical proximity to musical acts can influence the character of the music review. To do this, we looked at different aspects such as the content, the grading and the overall tonality in reviews of records. LÄS MER

  2. 2. Éclatians Assemble! : Trygghet, kreativ utveckling och hierarkier i ett separatistiskt rum för musikproduktion

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Edvina Ström Fahlqvist; [2024]
    Nyckelord :Safe space; separatism; music production; gender; community; technology; creativity; performativity; Foucault; Butler; Trygga rum; frizon; separatism; musikproduktion; genus; community; teknik; kreativitet; performativitet; Focault; Butler;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker deltagarnas upplevelser av ett separatistiskt tryggt rum för musikproduktion, specifikt för tjejer, transpersoner och ickebinära personer. Målet är att förstå hur deltagandet i dessa rum påverkar individernas självkänsla och kreativa utveckling. LÄS MER

  3. 3. AI: A helping hand for digital marketing agencies? : AI: En hjälpande hand för digitala marknadsföringsbyråer?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hampus Ekman; Erik Strand; [2024]
    Nyckelord :GPT-3; Digital marketing; Artificial intelligence; Efficiency; Streamlining; Processes; Content generation.;

    Sammanfattning : This study evaluates whether generative AI tools built on the language model GPT-3 can streamline the processes of digital marketing agencies. The method used for gathering qualitative data was two sets of semi-structured individual interviews with different digital marketing agencies. LÄS MER

  4. 4. Pushing Boundaries? Artists' worldview in the AI era from a relational work perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alina Dumea; Heejae Jun; [2023]
    Nyckelord :relational work; generative AI; Image generator; visual artists; moral gatekeeper; precarity; passion; creative industries; creative class; artwork; creative worker; Social Sciences;

    Sammanfattning : The thesis discusses how visual artists negotiate the boundaries between their own creative work and AI-aided work, how they establish boundaries with other artists who use AI, and How the relationship between visual artists and clients is mediated in the market with the rising popularity of AI tools. The study found that most artists negotiate meanings to take a stance and, more often than not, are open to using AI if it becomes more ethical and transparent. LÄS MER

  5. 5. Specters of Art: Hauntology and Limitrophy in John Banville's Frames Trilogy

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Astrid Isac; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : John Banville’s Frames Trilogy, comprising the novels The Book of Evidence (1989), Ghosts (1993) and Athena (1995), presents an account of the ghosts existent in both the reality and art surrounding one’s life. In an intriguing first-person narration, Freddie Montgomery, the protagonist in all the novels, describes spectral apparitions in works of art and is haunted by his violent, ghostly past. LÄS MER