Sökning: "David and Goliath"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden David and Goliath.

  1. 1. David mot Goliat : En kvalitativ studie om sponsring av låg och hög mediebevakad elitidrott för SMEs

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jonas Sandvik; Christoffer Finnilä; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; SMEs; Exposure; Media coverage; Pricing; Sponsring; SMEs; Exponering; Mediebevakning; Prissättning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sponsring är en väsentlig del för företag och ett sätt för dem att nå ut till sina konsumenter genom varumärkesexponering. Genom idrottssponsring har företag därmed möjligheten att bemöta en större publik under en längre period. LÄS MER

  2. 2. David and Goliath : Patent litigation and its challenges for SMEs

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dominik Burkhardt; Erik Dilexit; [2021]
    Nyckelord :patents; patent litigation; patent enforcement; patent system; patent infringement; SMEs; innovation;

    Sammanfattning : The current patent system is by many scholars considered flawed regarding the intended positiveeffects on innovation, especially for small and medium-sized enterprises (SMEs). However, aneffective patent system requires possibilities for firms to enforce their patent rights to fulfil thebasic premise of inspiring innovation. LÄS MER

  3. 3. When Goliath Acquires David

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dora Tolstoy; Lisa-Marie Borne; [2020]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. David vs. Goliath : En kvalitativ studie om hur mikroföretag kan använda sökmotorer i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johannes Henriksson; Adam Ågehäll; [2019]
    Nyckelord :Search engine marketing; SEO; PPC; Google; micro enterprises; search engines; social medias; brands.; Sökmotormarknadsföring; SEO; PPC; Google; mikroföretag; sökmotorer; sociala medier; varumärken.;

    Sammanfattning : Titel:                                  David vs. Goliath Författare:                        Henriksson, Johannes & Ågehäll, Adam Institution:                        Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Program:                           Ekonomprogrammet inriktning Marknadsföring Kurs:                                 Företagsekonomi III – Marknadsföring, Examensarbete, 15hp Handledare:                      Leif Rytting Examinator:                      Kaisa Lund   Syfte:                                 Uppsatsens syfte är att undersöka huruvida mikroföretag kan skapa marknadsfördelar av att implementera Search Engine Marketing. LÄS MER

  5. 5. Don’t Mess with My Milk! The Mystery of Spectacular Mundane Consumption

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katrin Humal; Julia Schönström; [2016]
    Nyckelord :mundane consumption; everyday consumption; local identity; centre-periphery; milk; Business and Economics;

    Sammanfattning : This study aims to deepen the understanding of mundane consumption by examining hidden meanings in the case of the Milk Uprising, when sharp decreases in the availability of Skånemejerier’s milk in Scania, Sweden, in 2009 ignited a major consumer revolt. We argue that existing literature is inadequate to explain this case where mundane consumption all of a sudden became spectacular, and that such a case presents a great opportunity for deeper exploration of the role that everyday consumption has in people’s lives. LÄS MER