Sökning: "David and Goliath"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden David and Goliath.
1. David mot Goliat : En kvalitativ studie om sponsring av låg och hög mediebevakad elitidrott för SMEs
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Sponsring är en väsentlig del för företag och ett sätt för dem att nå ut till sina konsumenter genom varumärkesexponering. Genom idrottssponsring har företag därmed möjligheten att bemöta en större publik under en längre period. LÄS MER
2. David and Goliath : Patent litigation and its challenges for SMEs
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The current patent system is by many scholars considered flawed regarding the intended positiveeffects on innovation, especially for small and medium-sized enterprises (SMEs). However, aneffective patent system requires possibilities for firms to enforce their patent rights to fulfil thebasic premise of inspiring innovation. LÄS MER
3. When Goliath Acquires David
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. David vs. Goliath : En kvalitativ studie om hur mikroföretag kan använda sökmotorer i sin marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: David vs. Goliath Författare: Henriksson, Johannes & Ågehäll, Adam Institution: Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Program: Ekonomprogrammet inriktning Marknadsföring Kurs: Företagsekonomi III – Marknadsföring, Examensarbete, 15hp Handledare: Leif Rytting Examinator: Kaisa Lund Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka huruvida mikroföretag kan skapa marknadsfördelar av att implementera Search Engine Marketing. LÄS MER
5. Don’t Mess with My Milk! The Mystery of Spectacular Mundane Consumption
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study aims to deepen the understanding of mundane consumption by examining hidden meanings in the case of the Milk Uprising, when sharp decreases in the availability of Skånemejerier’s milk in Scania, Sweden, in 2009 ignited a major consumer revolt. We argue that existing literature is inadequate to explain this case where mundane consumption all of a sudden became spectacular, and that such a case presents a great opportunity for deeper exploration of the role that everyday consumption has in people’s lives. LÄS MER