Sökning: "EMELIE GUSTAFSSON"

Visar resultat 6 - 10 av 55 uppsatser innehållade orden EMELIE GUSTAFSSON.

  1. 6. Hot och våld mot offentligt anställda : Kan intern e-legitimering av beslut skydda tjänstemän?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Emelie Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :förvaltningslagen; god förvaltning; otillåten påverkan; namnkrav; intern e-legitimering.;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att genom en rättsdogmatisk metod fastställa gällande rätt avseende det förvaltningsrättsliga kravet på namn. I beslutsfattandet finns bestämmelser och riktlinjer som ska efterföljas för att uppfylla det grundläggande kravet om god förvaltning. LÄS MER

  2. 7. Lärarnas attityder till att använda formativ bedömning : En studie om hur lärare använder formativ bedömning i ämnet svenska med fokus på skrivutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emelie Gustafsson; Joel Hagman Kadri; [2022]
    Nyckelord :Formativ bedömning; skrivutveckling; mellanstadiet; sociokulturella perspektivet; bedömning; kompetens; effektivitet; attityder; svenskundervisning;

    Sammanfattning : Vår arbetslivserfarenhet är att lärares bedömning präglas i stor omfattning av summativ karaktär. Med utgångspunkt från detta är syftet med examensarbetet att undersöka vad lärare besitter för attityder, upplevelser och erfarenheter gentemot formativ bedömning i svenskundervisningen med fokus på skrivutveckling. LÄS MER

  3. 8. Hur inflytelserika är kändisar och hur påverkas jag? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner vid användning av celebrity endorsement.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emelie Ekström; Jonathan Fåglefelt; Rebecca Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; purchase intentions; attractiveness; trust; familiarity; publicity; Celebrity endorsement; köpintentioner; attraktivitet; förtroende; förtrogenhet; publicitet;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Vilka faktorer påverkar köpintentioner hos konsumenter vid användning av celebrity endorsement? Vilken av de faktorerna har störst påverkan på konsumenternas köpintentioner? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som har en påverkan på konsumenters köpintentioner till företag vid användning av celebrity endorsement. Studien ämnar att analysera vilken av faktorerna som har större påverkan på köpintentioner. LÄS MER

  4. 9. Distriktssköterskans närvarande omvårdnadsrealation och reflekterande förhållningssätt vid riktade hälsosamtal inom primärvården : - En intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)

    Författare :Emelie Gustafsson; Eva Nilsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. Tillit till rättsväsendet - en kapitalfråga?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Agnes Edbom; Emelie Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :socio-economic factors; trust; judiciary system; regression analysis; education; gender.;

    Sammanfattning : Aim: This study aims to examine the extent to which access to different socio-economic factors explains differences in the degree of trust in the judiciary system, and which factors are of importance for the differences in trust. The socio-economic factors referred to are annual earned income, degree of education, ownership of condominiums, active employment, gender, and age. LÄS MER