Sökning: "Employee motivation"

Visar resultat 21 - 25 av 701 uppsatser innehållade orden Employee motivation.

  1. 21. Locating the Effects of Emotional and Aesthetic Labor on Performance Through the Lens of Flight Attendants : —An investigative qualitative study of a low-cost and a premium airline

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Athina Spyridonos; Hala Zeeb; [2023]
    Nyckelord :aesthetic labor; emotional labor; employee performance; flight attendants; low-cost airline; premium airline; motivation; Herzberg;

    Sammanfattning : This research implemented a multiple case study design to investigate the effects of aesthetic and emotional labor in the premium airline context of Emirates, in comparison to the low-cost airline context of easyJet. This was achieved through the conduct of interviews with flight attendants from each airline as they are the frontline employees who are mostly concerned with the implementation of these standards. LÄS MER

  2. 22. Varför stannar kvinnliga mäklare kvar i yrket? : En kvalitativ studie om personalomsättning inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Caroline Fogelberg; [2023]
    Nyckelord :Human resource management; work-life balance; real estate agents; female agents; turnover; motivation factors; Fastighetsmäklare; kvinnliga mäklare; personalomsättning; motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en bredare förståelse för hur HRM-strategier kan vara tillämpbara och anpassade för att förhindra hög personalomsättning bland kvinnliga fastighetsmäklare. Studiens syfte växte fram med hänsyn till att många kvinnliga fastighetsmäklare, särskilt i åldern omkring trettio, väljer att byta yrkesbana efter bara några år inom branschen. LÄS MER

  3. 23. The influence of Cultural Distances on the relationship between Motivational Practice and Job Satisfaction: A quantitative study comparing Multinational Corporations in Vietnam and Sweden

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Linh Pham; Simon Rosén; Tran Nguyen; [2023]
    Nyckelord :Cultural distances; Motivation; Motivational practices; Job satisfaction; Vietnam; Sweden; MNCs; Moderation effect;

    Sammanfattning : Background: Cultural differences provide challenges for multinational corporations, due to the differences in norms, values, and beliefs accompanying national cultures. Multinational corporations must adapt to the new environment to achieve optimal performance and attain competitive advantages. LÄS MER

  4. 24. Ett Högre syfte och attraktiv kvalitet i systematiskt kvalitetsarbete : En fallstudie av en kommunal verksamhet som mottagit en kvalitetsutmärkelse

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gulli Saeidyfar; Johanna Apell; [2023]
    Nyckelord :Attractive quality; committed leadership; higher purpose; employee commitment; continuous improvement; leading change; Total Quality Management TQM ; Attraktiv kvalitet; engagerat ledarskap; högre syfte; medarbetarengagemang; ständiga förbättringar; förändringsledning; offensiv kvalitetsutveckling TQM ;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att medarbetarengagemang är viktigt för att nå framgång i kvalitets- och förbättringsarbete. Vikten av ett högre syfte lyfts som en stark drivkraft för att uppnå förändring och resultat. LÄS MER

  5. 25. The Impact of Visionary Leadership : A qualitative study of visionary leadership and its impact on organizational cultures within the marketing industry

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elin Klingberg; Alva Linddahl; Astrid Nordberg; [2023]
    Nyckelord :Vision; Visionary Leadership; Organizational culture; Employee motivation; Employee creativity;

    Sammanfattning : The research conceptualizes how visionary leaders have the ability to develop a vision for an organization, make it a shared one among its stakeholders and lead them towards the realization of the vision. The type of leadership within marketing agencies has a great impact on performance due to the level of creativity needed in the industry. LÄS MER