Sökning: "Fakta säljare"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Fakta säljare.
1. Om betalningsskyldighetens odelbarhet i rättskraftshänseende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Att en tappande säljare på grund av res judicata hindras att yrka betalning för samma vara i ett senare mål är uppenbart, men för en köpare kan det komma som en överraskning att hon därmed beskurits möjligheten att tala å fel i det sålda godset. Enligt principen om betalningsskyldighetens odelbarhet anses betalningsskyldigheten för en vara eller tjänst odelbar i rättskraftshänseende. LÄS MER
2. En oreglerad budgivningsprocess : Hur fastighetsmäklare upplever att en icke lagreglerad budgivningsprocess påverkar förtroendet för fastighetsmäklare på fastighetsmarknaden i Sverige
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Hetsiga budgivningar och avsaknaden av en lagreglerad budgivningsprocess i Sverige skapar en osäkerhet, oro och misstankar hos konsumenter på bostadsmarknaden. Detta är något som kan anses påverka förtroendet för fastighetsmäklaren. LÄS MER
3. Fastighetsmäklarbranschens anseende : - Faktorer som påverkar allmänhetens förtroende för fastighetsmäklare
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Fastighetsmäklarbranschens anseende: - Faktorer som påverkar allmänhetens förtroende för fastighetsmäklare Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Louise Uddströmer och Stéphanie Berndtsson Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2011– Maj Syfte: Huvudsyftet är att försöka komma med tänkbara lösningar på problemet med fastighetsmäklaryrkets dåliga förtroende och hur det och mäklarnas anseende skall kunna förbättras i framtiden. Delsyftet är att kartlägga de viktigaste faktorerna, som påverkar fastighetsmäklarkårens anseende bland allmänheten. LÄS MER
4. Byggnadsintegrerade Solceller : Applicering till ett flerbostadshus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Denna rapport presenterar det examensarbete som har gjorts i samarbete med företaget SMÅA AB. Syftet med arbetet är att öka kunskapen, för företaget, om solceller ur en teknisk och ekonomisk synpunkt då man väljer att integrera dessa i byggnadsskalet. LÄS MER
5. Hur kunden blir till företagets säljare med word-of-mouth marknadsföring - En fallstudie av företaget Apple och produkten iPod
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: ”Hur kunden blir till företagets säljare med word-of-mouth marknadsföring – en fallstudie av företaget Apple och produkten iPod” Författare: Louise Alm och Martina Bengtsson Handledare: Jesper Falkheimer och Mats Heide Problem: Det existerar ett mediebrus på marknaden idag med alla företag som slåss om konsumenternas uppmärksamhet. Traditionell marknadsföring med TV-reklamer, tidningsannonser och liknande räcker inte längre till för att nå igenom detta brus. LÄS MER