Sökning: "Formativ-utvärdering"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet Formativ-utvärdering.
1. Den mångfacetterade valkompetensen : Definition, arbetssätt och utvärdering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Valkompetens definieras utifrån individens förmåga att fatta beslut i relation till valmöjligheter och självkännedom, men forskning visar att definitionen inte är samstämmig. Valkompetens som arbetsform bortprioriteras till förmån för andra skolämnen och utvärderingar i relation till utveckling av elevers valkompetens genomförs inte i tillräckligt hög grad. LÄS MER
2. Diagnostiska läs- och skrivprov Bedömning som formar lärandet
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : DLS - diagnostiska läs- och skrivprov är ett frekvent använt screeningmaterial som köps in av skolor för att kartlägga elevers läs- och skrivförmåga på grupp- och individnivå. Det är normrelaterade, standardiserade prov som tillåter jämförelser eftersom proven har prövats ut på en stor grupp jämnåriga. LÄS MER
3. Design av Användbara API : Formativa Utvärderingsmetoder Applicerade på Utvecklingsprocessen
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Användbarheten hos ett API kan vara en viktig faktor för en slutanvändares produktivitet, eller framgången en mjukvaruprodukt. Det finns ingen enskild definition av, eller metod för att uppnå användbarhet. Många riktlinjer kan vara teoretiska och svårapplicerade. LÄS MER
4. Hur kan telekomkunders användning av själv-serviceteknologi öka? : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka hur telekomkunder användning av själv-serviceteknologi (SST) kan öka. Relevant litteratur som SST, teknologisk acceptans, user experience (UX), customer experience (CX) och servicedesign (SD) har identifierats och förankrat studien vetenskapligt. LÄS MER
5. Development of an Intuitive Interface Structure for Ergonomic Evaluation Software
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : During the spring semester of 2018 a product development project has been carried out at the University of Skövde by two Design Engineering Students, Pontus Rang-Roslun, and Guillermo Munguía Velazquez, in cooperation with the project group for Smart Textiles for Sustainable Work Life at the University of Skövde as they are now focusing to develop a web-based software for ergonomists and work leaders/coaches. The aim of the project is to design the interface for the software. LÄS MER