Sökning: "Formativ-utvärdering"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet Formativ-utvärdering.

  1. 1. Den mångfacetterade valkompetensen : Definition, arbetssätt och utvärdering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Madeleine Nylander; Madeleine Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Samverkan; studie och yrkesvägledare; utvärdering; valkompetens; vägledning.;

    Sammanfattning : Valkompetens definieras utifrån individens förmåga att fatta beslut i relation till valmöjligheter och självkännedom, men forskning visar att definitionen inte är samstämmig. Valkompetens som arbetsform bortprioriteras till förmån för andra skolämnen och utvärderingar i relation till utveckling av elevers valkompetens genomförs inte i tillräckligt hög grad. LÄS MER

  2. 2. Diagnostiska läs- och skrivprov Bedömning som formar lärandet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Maria Loustalot-Forest; [2020-01-16]
    Nyckelord :Diagnostiska läs- och skrivprov; DLS; formativ bedömning; formativ utvärdering; forma lärandet; prov; läs- och skrivscreening; läsprov;

    Sammanfattning : DLS - diagnostiska läs- och skrivprov är ett frekvent använt screeningmaterial som köps in av skolor för att kartlägga elevers läs- och skrivförmåga på grupp- och individnivå. Det är normrelaterade, standardiserade prov som tillåter jämförelser eftersom proven har prövats ut på en stor grupp jämnåriga. LÄS MER

  3. 3. Design av Användbara API : Formativa Utvärderingsmetoder Applicerade på Utvecklingsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Dennis Bennhage; William Utbult; [2020]
    Nyckelord :API usability; formative evaluation; VoIP; API; användbarhet; formativ utvärdering; röstchatt;

    Sammanfattning : Användbarheten hos ett API kan vara en viktig faktor för en slutanvändares produktivitet, eller framgången en mjukvaruprodukt. Det finns ingen enskild definition av, eller metod för att uppnå användbarhet. Många riktlinjer kan vara teoretiska och svårapplicerade. LÄS MER

  4. 4. Hur kan telekomkunders användning av själv-serviceteknologi öka? : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Lidén; [2018]
    Nyckelord :Self-Service Technology SST ; Telecom Customers; User Experience UX ; Customer Experience CX ; Service Design SD ; Technological Acceptance; Telecommunications and Telecommunications Industry.; Själv-serviceteknologi SST ; Telekomkunder; User Experience UX ; Customer Experience CX ; Servicedesign SD ; Teknologisk acceptans; Telekommunikation och Telekombranschen.;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka hur telekomkunder användning av själv-serviceteknologi (SST) kan öka. Relevant litteratur som SST, teknologisk acceptans, user experience (UX), customer experience (CX) och servicedesign (SD) har identifierats och förankrat studien vetenskapligt. LÄS MER

  5. 5. Development of an Intuitive Interface Structure for Ergonomic Evaluation Software

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Pontus Rang-Roslund; Guillermo Munguia Velazquez; [2018]
    Nyckelord :User-Interaction; User-Experience; Ergonomy; User-Computer Interaction; Användargränssnitt; Kognition; Formativ-utvärdering;

    Sammanfattning : During the spring semester of 2018 a product development project has been carried out at the University of Skövde by two Design Engineering Students, Pontus Rang-Roslun, and Guillermo Munguía Velazquez, in cooperation with the project group for Smart Textiles for Sustainable Work Life at the University of Skövde as they are now focusing to develop a web-based software for ergonomists and work leaders/coaches. The aim of the project is to design the interface for the software. LÄS MER