Sökning: "Free-to-Fee"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Free-to-Fee.
1. Free-to-fee - en fråga om affärslogik : Utmaningen att ta betalt för tjänster
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Inledning: Den tillverkande industrin har länge ansetts ha en stor tillväxtpotential i en ökad tjänstefiering och att det finns en stor outnyttjad potential i tjänster för sålda produkter som kan realiseras genom intäkter för tidigare upplevda gratistjänster genom en process som kallas Free-to-Fee. Syfte: Studiens syfte är att undersöka tillverkande företags interna förståelse av de processer som leder till behovet att genomföra en Free-to-Fee-transition, det vill säga hur man idag hanterar tjänster relativt produkter i sina erbjudanden till marknaden och varför man i vissa fall inkluderar tjänster “gratis” i samband med en produktförsäljning. LÄS MER
2. Tackling imbalanced data in Random Forest to predict free-to-fee transitions of a subscription SaaS-application
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In this thesis we investigate different methods to tackle imbalanced data when using Random Forest for classification. The data comes from a subscription SaaS-application, namely Mentimeter, which allows users to create interactive presentations. LÄS MER
3. The Service Orientation Process at an Operative Level : - A way to start charging for services in the manufacturing industry
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The Western world manufacturing industry is facing a tough global market today. The production is moved to developing countries, where the production costs are much lower. Big manufacturing companies like VOLVO, SKF and ABB are all following this trend. LÄS MER
4. Tjänstekvalitetens inverkan på kundlojalitet : när en tjänst går från att vara avgiftsfri till att bli avgiftsbelagd
Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Title: The impact of service quality on customer loyalty - when a service changes from being free to become surcharged Authors: Carl Johan Olsson, Marcus Johansson and Victor Carlsson Supervisor: Hans Lundberg Course: Bachelor thesis in business administration, 15 Credits (15 ECTS) Keywords: Service quality, customer loyalty, price movement Purpose The purpose of this essay is to increase the understanding if the perceived quality by the service users correlates with a future loyalty to a service when it cease from being free, to become charged. • Does the perceived quality of a service by the service users affect a future loyalty to a service, when it cease from being free, to become charged? Method In this essay we have chosen to implement a quantitative research method based on a survey. LÄS MER
5. Service for Free to Service for Fee : Implications derived from Service Infusion
Master-uppsats, Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : The concept service infusion implies that services are being included in a product-centric business to some extent. This movement towards integrating services will change how the business is performed in such a company; in other words, service infusion will lead to changes in the business model. LÄS MER