Sökning: "Hanna Lindqvist"
Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden Hanna Lindqvist.
11. EU Gender Equality for Export? A discourse analysis and postcolonial feminist critique of the construction of ‘gender equality’ in the EU Gender Action Plan II
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This study employs an approach to policy as discourse and examines the construction of gender equality in the EU Gender Action Plan II. Drawing from the poststructural premise that discourses affect how issues are being thought about and acted upon, the study seeks to scrutinize how gender equality is attributed with meaning by applying Carol Bacchi’s analytical methodology What’s the problem represented to be?. LÄS MER
12. TVÅ PROFESSIONER TILL PRISET AV EN, KOMBINERADE ROLLER BLIR VINST FÖR VEM? - En intervjustudie med arbetsterapeuter inom psykosvården
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund Personer med psykossjukdom kan ha ett brett spektrum av symtom som många gånger leder till begränsningar i vardagens aktiviteter. Exempelvis kan bristande kognition leda till svårigheter att planera och strukturera vardagen. LÄS MER
13. Värdet av en influencer : Hur konsumenter påverkas av annonsering i sociala medier med, respektive utan, influencers vid köp av low involvement-produkter
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Författare: Hanna Eriksson, Zara Lood Lindqvist, Alexandra Uhrberg Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30 hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2017, 4FE63E Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenter av influencer marketing i jämförelse med annonsering på sociala medier där influencers inte förekommer, vid köpbeslut för low involvement-produkter? Syfte: Denna studies syfte är att analysera och diskutera influencers inverkan på konsumenters köpbeslut för low involvement-produkter. Genom att ta hänsyn till kostnadsbilden för influencer marketing och övrig annonsering på sociala medier samt studera och analysera hur konsumenter uppfattar annonsering i sociala medier för low involvement-produkter med, respektive utan, influencers ämnar studiens författare att generera indikationer kring värdet av en influencer i den unika kontexten. LÄS MER
14. Jakten på en social stjärna : En kvalitativ studie om social kompetens i rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
15. Tre aspekter av suveränitet över Sápmi - En komparativ flerfallstudie av Sverige, Norge och Finlands ställningstagande till ILO 169 med utgång i markfrågan
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Sverige, Norge och Finland liknar varandra på många punkter. De kan klassificeras som liberala demokratier, anses ofta vara i framkant i de frågor som berör mänskliga rättigheter och delar ett historiskt och kulturellt arv. Därutöver har de tre länderna en samisk ursprungsbefolkning. LÄS MER