Sökning: "Hanna drott"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Hanna drott.

  1. 1. Patienters erfarenheter av att vara vakna under ett kirurgiskt ingrepp -En systematisk litteraturstudie

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Svensson Madeleine; Drott Hanna; [2018]
    Nyckelord :regional anesthesia; intraoperative care; patients experience; surgery; lifeworld; regional anestesi; intraoperativ omvårdnad; patientens erfarenhet; kirurgiskt ingrepp; livsvärld;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagsläget föreligger det en bristande empirisk kunskap om patienters upplevelser av att opereras i regional anestesi. Operationssjuksköterskan ansvarar för patientens vård och välmående under den intraoperativa perioden. LÄS MER

  2. 2. Lärobokens roll i idrott och hälsa : En studie av läroböckers användning och innehåll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Hanna Grahn; [2016]
    Nyckelord :läroboksanalys; läroboksanvändning; läroplansteori; transformeringsarena; styrdokument.;

    Sammanfattning : Läroboken har länge haft en framträdande roll i skolan, men läroboksanvändningen inomi drott och hälsa har varit ett förhållandevis outforskat område. Denna studie syftar till att fördjupa kunskapen om hur lärare i idrott och hälsa på gymnasiet använder sig av läroböcker i undervisningen, hur de ser på läroböcker och hur innehållet i läroböcker för gymnasieelever inom ämnet idrott och hälsa följer de nationella styrdokumentens intentioner. LÄS MER

  3. 3. Mindre modemärkens öden : i branschens händer?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Manda Drott; Hanna Makowsky; [2012]
    Nyckelord :SME; image; word-of-mouth; growth; branding; brand awareness; brand image; external non-customer; tillväxt; varumärkesbyggande; varumärkeskännedom; externa branschaktörer;

    Sammanfattning : Den svenska modebranschen är en hårt konkurrensutsatt bransch och för mindre modeföretagi tillväxtfas är ett starkt varumärke och image en viktig del i att särskilja sig och sinaprodukter från mängden. I ett mindre modeföretag kan varumärkesfrågor lätt komma attbortprioriteras med främsta motivet att budgeten inte ger utrymme för den typen av satsningarsamt att kompetensen inom företaget ofta brister på just dessa punkter. LÄS MER