Sökning: "Harald Björk"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Harald Björk.
1. Bindandets betydelse för det kreativa sammanhanget : En studie av musikutgivning
Master-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : A specific account of bonding in creative circumstances – a study of releasing music is a scientific essay which examines the relationship between will, context and creativity in the process of releasing music. The focus for the examination is the process of finalizing musical works in a release format. LÄS MER
2. Utvärdering av näringsinnehållet i björkblad på gödslad och ogödslad mark i södra Sverige
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)Sammanfattning : Skogen både som råvarukälla och koldioxid ackumulerande spelar en central roll i arbetet med att bromsa växthuseffekten, vilket har lett till ökat intresse för produktionshöjande åtgärder som behovsanpassad gödsling i granungskog. Gödslingen sker regelbundet under ungskogsfasen med givor utformade efter trädens behov och med hänsyn till kväveläckage. LÄS MER
3. Musikframförandets magiska rum : Ett rum för handling tillsammans bortom vardaglig verklighet
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : By using the scientific essay and modern hermeneutic understanding as method the essay Musical performance, a space of magic examines the mental and physical room for musical performance. The focus is, as the title reveals, the sense of a higher state of interconnection which can occur between the performing artist and audience. LÄS MER
4. Musik som uttrycksform och kommunikationsmedel i institutionen grundskola : En analys av lärare och elevers tal om musikundervisning för årskurs 4-6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of the bachelor thesis Music as a form of expression and communication in the Department of Primary School - an analysis of teachers and students talk about music education for grades 4-6, is to examine how the aim “to provide students with opportunities to acquire music as a form of expression and means of communication” written in the curriculum for the compulsory school is expressed in the actual the actual music education for grades 4-6. The result of the survey is that the actual teaching focuses on preparing artisanal skills such as play technical qualities, music theory and history. LÄS MER