Sökning: "Helena Jirsved"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Helena Jirsved.

  1. 1. Intäktsoptimering: Hur Revenue Managers på hotell arbetar med prissättning och analyser i sitt dagliga arbete

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Helena Jirsved; Lisa Jönsson; [2007]
    Nyckelord :revenue management; bokningssystem; prissegmentering; intäktsoptimering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intäktsoptimering: Hur Revenue Managers på hotell arbetar med prissättning och analyser i sitt dagliga arbete Författare: Helena Jirsved och Lisa Jönsson Utbildning & Nivå: Magisteruppsats, Magisterprogrammet för Service Management, Lunds Universitet Campus Helsingborg Handledare: Jörgen Eksell och Lars Nordgren Problemformulering: Den teoretiska ram som finns inom begreppet är normativ och beskriver hur företag ska gå tillväga för att öka intäkter och inte hur de faktiskt går tillväga. Hotellföretag har idag en del teoretiskt material som de kan utgå ifrån men frågan är om de har tagit fasta på detta material som finns eller utgår de ifrån andra faktorer i sitt arbete? Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva hur hotellföretag arbetar med intäktsoptimering genom Revenue Management i praktiken. LÄS MER

  2. 2. "We adapt the feeling of the moment"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Jönsson; Helena Jirsved; Emma Niklasson; [2006]
    Nyckelord :upplevelser; servicekvalitet; tjänsteperspektiv; Tourism; Turism; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : ”We adapt the feeling of the moment” Vårt syfte är att analysera hur ett affärshotell arbetar och förmedlar upplevelser utifrån den service och det tjänsteerbjudande de levererar. Vi vill studera hur ett affärshotell kan tillmötesgå sina gäster med upplevelser. LÄS MER