Sökning: "IT- och kommunikationsbranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden IT- och kommunikationsbranschen.

  1. 1. Evaluating the use of mobile Augmented Reality as a digital communication tool

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Niclas Drugge; [2018]
    Nyckelord :AR; Augmented; Reality; communication;

    Sammanfattning : For over a century, mankind has been dreaming about technologies that combined reality with the wonders of the virtual world. Nowadays, Augmented Reality (AR) is doing just that, and with an emergence of AR in many new fields, there is reason to believe that it will be a widely used communication tool in the future. LÄS MER

  2. 2. Inside Out : En kvalitativ fallstudie om betydelsen av en gemensam riktning i den föränderliga kommunikationsbranschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Julia Werme; Malin Berglund; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute to an understanding of how a mutual valuation and direction affects the communication, culture and cooperation in a communications group. BBS Group which this study is based on consists of four different agencies, each one with a different culture but still the need for a transboundary collaboration. LÄS MER

  3. 3. ”Nu är du såhär för att du ser ut så!” : En undersökning om normkreativ och inkluderande kommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Jonas Halléhn; [2016]
    Nyckelord :Normkreativitet; Normkritik; Inkluderande kommunikation;

    Sammanfattning : Kommunikation har en mängd olika stereotyper som skapar fördomar och normer. Vilka i sin tur förstärks och återanvänds i ett invant mönster när kommunikation skapas. Det skapar en utsatthet och utanförskap för de personer som är normavvikande. LÄS MER

  4. 4. Olika spelregler för olika arenor En kvalitativ studie om kommunikatörers upplevelse av etik och kanalval

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Anna Cullberg; [2016]
    Nyckelord :Kommunikation; Kommunikatör; Etik; Kanal; Påverkan; Teknisk utveckling;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har det skett en digital revolution inom kommunikationsbranschen. De nya mediernas framväxt har utvecklat en tvåvägskommunikation där etik efterfrågas i större utsträckning än förr. LÄS MER

  5. 5. ”Är det elegant, stilrent och trendigt? Ärdet Gina Tricot eller NK?” : En kvalitativ studie om vad det finns för klädkoder och könsnormer kring kläder inomkommunikationsbyråer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Rebecka Nelander; Rebecca Hansson; [2016]
    Nyckelord :klädkoder; kommunikationsbyrå; könsnormer; icke-verbal kommunikation.;

    Sammanfattning : Det stereotypiska genusmönstret präglar vårt samhälle. Utefter detta får vi människor lära oss hurvi ska bete oss och klä oss för att passa in. Vi sätts in i fack och ett ytterligare sätt att få in oss ifack är när det sätts en klädkod av vår arbetsgivare. LÄS MER