Sökning: "Interaktiv e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Interaktiv e-handel.

  1. 1. Konversationshandel : en komparativ studie om den interaktiva delen av e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Oliver Dahlqvist; Jesper Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Conversational Commerce; Digital assistants; Interactive e-commerce; Chatbots; Konversationshandel; Digitala assistenter; Interaktiv e-handel; Chattbotar;

    Sammanfattning : Fenomenet konversationshandel beskriver en växande handelsplattform världen över som främjar interaktivitet för att skapa personlig köpupplevelse och relation mellan konsumenter och företag. Detta fenomen växer i takt med utvecklingen av artificiell intelligens (AI) och robotar för att underlätta och eventuellt ersätta den mänskliga faktorn inom e-handel. LÄS MER

  2. 2. Att utvärdera och vidareutveckla ett administratörsverktyg för flerspråkig produkthantering med fokus på användarupplevelse

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Madeleine Rapp; [2019]
    Nyckelord :WordPress; Produkthantering; PIM; Användarvänlighet; User experience; UX;

    Sammanfattning : Detta examensarbete omfattar en vidareutveckling av ett produkthanteringssystem där produktinformation ska finnas tillgänglig på flera olika språk. Arbetet har utförts tillsammans med företaget Angry Creative vilka arbetar med innehållshanteringssystem WordPress och e-handel. LÄS MER

  3. 3. Designing for usability of 3D configuration in E-commerce : Interactive design of 3D in web applications

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Alfred Axelsson; [2017]
    Nyckelord :HCI; UX; Interaction Design; Usability; Usability Studies; three.js; Web Development; HTML; CSS; JavaScript; Wireframes; Prototype Interface;

    Sammanfattning : Mass production of consumer products is both wasteful and limit the consumers' power to influence the design of what they are buying. When shopping for a product, the customer must choose between a range of specific products with limited variations. LÄS MER

  4. 4. Att ta sig igenom bruset : en studie om SMeFs förutsättningar för omnikanaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anna Essén; Lisa Sevon; [2016]
    Nyckelord :Small and medium-sized enterprises SME ; e-commerce; small medium e-commerce enterprises SMeE ; communication; omnichannel; electronic word of mouth eWOM ; Små och medelstora företag SMF ; e-handel; små medelstora e-handelsföretag SMeF ; kommunikation; omnikanal; electronic word of mouth eWOM ;

    Sammanfattning : Idag finns hög konkurrens på marknaden och detta gör att det är svårt för varumärken att bli sedda av sin kund. Dagens konsument rör sig mellan olika kanaler och kommunikationen från företag måste uppdateras och anpassas efter konsumentens beteende. Det är avgörande för företag att engagera sina kunder för att bli uppmärksammade. LÄS MER

  5. 5. Att designa för tillit : En kvalitativ studie om hur design kan påverka förväntad upplevelse av och tillit till e-handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Isabell Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Expectation-confirmation theory; User experience; Usability; Trust; Expectation-confirmation theory; Användarupplevelse; Användbarhet; Tillit;

    Sammanfattning : I ett samhälle som blir allt mer beroende av Internet har även e-handel fått en mer framträdande roll. Då detta innebär att säljare ersätts av teknologi är det av vikt att företaget anstränger sig för att skapa en tillförlitlig miljö där kunden känner sig trygg. LÄS MER