Sökning: "Conversational Commerce"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Conversational Commerce.

  1. 1. Konversationshandel : en komparativ studie om den interaktiva delen av e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Oliver Dahlqvist; Jesper Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Conversational Commerce; Digital assistants; Interactive e-commerce; Chatbots; Konversationshandel; Digitala assistenter; Interaktiv e-handel; Chattbotar;

    Sammanfattning : Fenomenet konversationshandel beskriver en växande handelsplattform världen över som främjar interaktivitet för att skapa personlig köpupplevelse och relation mellan konsumenter och företag. Detta fenomen växer i takt med utvecklingen av artificiell intelligens (AI) och robotar för att underlätta och eventuellt ersätta den mänskliga faktorn inom e-handel. LÄS MER

  2. 2. Fear not, here is the bot: An experimental study of how consumers rate satisfaction and performance in service encounters with chatbots and employees

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Arvid Bergstrand; Youcef Djehiche; [2022]
    Nyckelord :Customer service encounter; Chatbot; E-commerce; AI; Algorithm;

    Sammanfattning : Artificial intelligence is entering e-commerce customer service in force. Chatbots, conversational agents employed to address consumers' needs and questions, are steadily replacing employees, a development claimed to increase the quality of service. LÄS MER

  3. 3. Design av konversationsrekommendationssystem för att skapa en känsla av förtroende som möjliggör för explicit insamling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Kajsa Haugen; Rebecca Sälg; [2020]
    Nyckelord :e-commerce; Conversational Recommender System; explicit; cold-start; trust; design; e-butik; konversationsrekommendationssystem; explicit; kallstart; förtroende; design;

    Sammanfattning : När en kund går in i en e-butik för första gången får kunden inte anpassade rekommendationer. Anpassade rekommendationer bygger på information om användare från tidigare interaktion med e-butiken genom ett rekommendationssystem (RS). LÄS MER

  4. 4. Conversational Commerce : A Quantitative Study on Preferences towards AI-Fueled C-Commerce Platforms among Digital Natives in Sweden and Germany

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Felix Jan Kröger; Filip Johansson; [2019]
    Nyckelord :Conversational Commerce; E-Commerce; Chatbot; Instant Message; Voice Assistant; Artificial Intelligence;

    Sammanfattning : Background: E-commerce is widespread in today’s shopping routines and conversational commerce (CC) as an expansion, aims at integrating customers and businesses on a whole new level. Through the application of chatbots fueled by artificial intelligence, a more personal and individual way of remote shopping is offered. LÄS MER

  5. 5. Behind the Chatbot : Investigate the Design Process of Commercial Conversational Experience

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Linxi Wang; [2019]
    Nyckelord :Interaction Design; Chatbot; Conversational Interfaces; UX Design; Conversational Commerce; Design Research; Contextual Inquiry; Incident Interview.;

    Sammanfattning : The messaging-based conversational interfaces, commonly called Chatbots, have seen massive growth lately. With the proliferation of Chatbots, there is a growing demand for a better understanding of the design practices behind conversational user experience. LÄS MER