Sökning: "Conversational Commerce"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Conversational Commerce.
1. Konversationshandel : en komparativ studie om den interaktiva delen av e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Fenomenet konversationshandel beskriver en växande handelsplattform världen över som främjar interaktivitet för att skapa personlig köpupplevelse och relation mellan konsumenter och företag. Detta fenomen växer i takt med utvecklingen av artificiell intelligens (AI) och robotar för att underlätta och eventuellt ersätta den mänskliga faktorn inom e-handel. LÄS MER
2. Fear not, here is the bot: An experimental study of how consumers rate satisfaction and performance in service encounters with chatbots and employees
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Artificial intelligence is entering e-commerce customer service in force. Chatbots, conversational agents employed to address consumers' needs and questions, are steadily replacing employees, a development claimed to increase the quality of service. LÄS MER
3. Design av konversationsrekommendationssystem för att skapa en känsla av förtroende som möjliggör för explicit insamling
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : När en kund går in i en e-butik för första gången får kunden inte anpassade rekommendationer. Anpassade rekommendationer bygger på information om användare från tidigare interaktion med e-butiken genom ett rekommendationssystem (RS). LÄS MER
4. Conversational Commerce : A Quantitative Study on Preferences towards AI-Fueled C-Commerce Platforms among Digital Natives in Sweden and Germany
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: E-commerce is widespread in today’s shopping routines and conversational commerce (CC) as an expansion, aims at integrating customers and businesses on a whole new level. Through the application of chatbots fueled by artificial intelligence, a more personal and individual way of remote shopping is offered. LÄS MER
5. Behind the Chatbot : Investigate the Design Process of Commercial Conversational Experience
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The messaging-based conversational interfaces, commonly called Chatbots, have seen massive growth lately. With the proliferation of Chatbots, there is a growing demand for a better understanding of the design practices behind conversational user experience. LÄS MER