Sökning: "Josefine Good"
Visar resultat 6 - 10 av 155 uppsatser innehållade orden Josefine Good.
6. Skillnader mellan granindivider gällande initieringsfrekvens för somatisk embryogenes
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Gran (Picea abies) har länge varit ett viktigt trädslag för den svenska skogsnäringen. Skogsbruket står inför en oviss framtid och med ett alltmer ostadigt klimat behövs ett genetiskt material som kan klara dessa nya prövningar. LÄS MER
7. "Varför går jag inte ut oftare? Det kan man ju fråga sig". : Lärares perspektiv på utomhusundervisning i de naturorienterande ämnena år F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : Utomhusundervisning för med sig en mängd positiva aspekter för elever, framförallt vikten av att få uppleva i en autentisk miljö. Forskning visar att trots fördelar, undviker lärare att förlägga undervisning utomhus på grund av tid, avsaknad av ämneskunskaper, resurser samt säkerhetsrisken. LÄS MER
8. Hundägares identifiering av tecken på smärta hos hundar baserat på inspelat videomaterial
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Hundägare söker ofta veterinärvård när deras hund har smärta, vid dessa möten är det av vikt att djurhälsopersonal har kunskapen att utföra en god smärtbedömning och besluta om lämplig smärtlindring. Likväl har hundägares förmåga att identifiera tecken på smärta en stor roll i att minska hundars lidande och öka deras välfärd. LÄS MER
9. Amning : Kvinnors erfarenhet av utebliven eller tidigt avslutad amning
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Senaste tjugo åren har en succesiv minskning av andelen helammade barn i Sverige skett. Kvinnor kan uppleva ett outtalat krav från samhället att amma sitt barn, att hon är en sämre mamma om hon inte lyckas med amningen. LÄS MER
10. Pararbete och grupparbete : F-3 lärares upplevelser om för- och nackdelar i elevers läs-, skriv- och språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att öka kunskapen om och förståelsen för hur F-3 lärare anser att grupparbeten och pararbeten påverkar elevers läs-, skriv- och språkutveckling. Studien är av kvalitativ karaktär. Data har samlats in från semistrukturerade intervjuer med 7 legitimerade F-3 lärare. LÄS MER