Sökning: "Knivsta kommun"
Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade orden Knivsta kommun.
21. Varumärkesarbete vid intern konkurrens : en studie om hur intern konkurrens, organisationskultur och intern kommunikation påverkar Riksmäklarens varumärkesarbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Varumärkets betydelse har under de senaste årtiondena förändrats, från att enbart informera om en produkt eller tjänst till att också fylla ett känslomässigt behov hos kunder. I denna studie undersöks hur Riksmäklaren arbetar med sitt varumärke. LÄS MER
22. Konkurrenskraftig kollektivtrafik - Vad och hur kan Åstorps kommun förändra och påverka?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Utbildningar i HelsingborgSammanfattning : In order to reach the climate targets for the society, with significant lower proportions of CO2 emissions than today, certain actions are required. To be able to decrease the emissions, one alternative is to increase the amount of people who uses public transportation as opposed to using cars. LÄS MER
23. Byggemenskaper för att öka medborgardeltagandet i stadsbyggnadsprocessen? : En studie om reellt deltagande ur ett tjänstemannaperspektiv
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Byggemenskaper är en sammanslutning bestående av individer som vill agera som sin egen byggherre och sköta byggprocessen, från idé till inflyttning, själva. Det är en populär boendeform i flera tyska städer, framförallt Tübingen och Freiburg, som på senare tid uppmärksammats i en svensk kontext. LÄS MER
24. Kritikens betydelse för hållbar fysisk planering : En studie av Sågenområdet i Knivsta
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen undersöker byggnationen av Sågenområdet i Knivsta med syftet att kritiskt analysera den fysiska planeringen utifrån ett demokrati- och maktperspektiv. Utifrån intervjuer samt genom textanalys av media och offentliga dokument undersöker uppsatsen den kritiska diskursen som riktats mot planeringen, de diskurser kring hållbar utveckling som präglat planeringen samt i vilken utsträckning planeringen har påverkats av neoliberalism. LÄS MER
25. Platsmarknadsföring i Uppsala och Knivsta kommun : Platsen som varumärke
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnesområdet platsmarknadsföring. Syftet är att studera hur platsmarknadsföring används av Uppsala och Knivsta kommun i praktiken. En analys av teorin, som mestadels är tagen från Ashworth (2009) och Jansson & Power (2006), kommer göras för att besvara frågeställningarna. LÄS MER