Sökning: "Market Attractiveness"

Visar resultat 1 - 5 av 194 uppsatser innehållade orden Market Attractiveness.

  1. 1. “The Effects of Sensory Marketing in Physical Second-Hand Stores” : A qualitative study of how applying sensory marketing in a physical second-hand store can influence consumers to choose more sustainable options while shopping for apparel.  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Kajsa Carlsson; Carina Klingestam Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Second-hand; Sustainability; Sensory Marketing; Physical Stores; Purchase Decisions; Customer Experience; Fast Fashion;

    Sammanfattning : The emergence of online stores specializing in fast fashion apparel has presented a significant challenge to brick-and-mortar stores and has had detrimental consequences for the environment. Consequently, it is essential for physical stores to stay informed about emerging trends in physical store design. LÄS MER

  2. 2. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Stadler; [2023]
    Nyckelord :place marketing; strategies; cooperation; unique selling points; USP; platsmarknadsföring; strategier; samverkan; unika konkurrensfördelar; USP;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER

  3. 3. Investering i social hållbarhet : Mätningsutmaningar för sociala investeringar inom fastighetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Agnes Forsberg; Julia Åkerblom; [2023]
    Nyckelord :social sustainability; measurement tool; property deals; social investments; sustainability; social hållbarhet; mätverktyg; fastighetsföretagande; sociala investeringar; hållbarhet;

    Sammanfattning : The work with sustainability has mostly focused on the environmental and economic aspects, while the social dimension has been neglected. There is no definitive definition of what social sustainability work entails and there is a lack of financial measurement tools to assess social investments. LÄS MER

  4. 4. Generative AI effects on school systems : An overview of generative AI with focus on ChatGPT, what it is, what it isn’t and how it works.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Eric Simonsson; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; Education; Generative AI; AI; Auto-generative AI; GPT; OpenAI;

    Sammanfattning : This thesis has investigated what impact generative AI may have on higher education. Using a combination of a systematic literature study and interviews with representatives from four (4) large universities in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Sharing Knowledge is Sharing Power : A case study on inter-organizational knowledge transfer within a destination

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Pahlow Mariele; Cajsa Svensson; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management KM ; Inter-organizational knowledge transfer; Destination management organization DMO ; Small and medium-sized enterprises SME s ; Destination development; Tourism stakeholders; Sustainable competitive advantage; Kalmar;

    Sammanfattning : The key to an organization's long-term success is a sustainable competitive advantage. In a global market characterized by fierce competition, organizations differentiate themselves no longer through their competitive position or technological or human resources but through knowledge. LÄS MER