Sökning: "Martin Hedengren"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Martin Hedengren.
1. Hur tillverkande företag med distributörer kan förbättra sin marknadsföring av standardiserade produkter : En fallstudie inom ABB Low Voltage Products
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Marknaden för industriella distributörer har upplevt stora förändringar under de senaste decennierna. Trots att industribolag nu har större möjligheter att sälja direkt via internet har distributörerna generellt sett stärkt sin position av flera anledningar. LÄS MER
2. Relationen mellan kärnkompetenser och outsourcing av tillverkningsprocesser : En komparativ studie av tre svenska tillverkande storföretag
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Ett av de vanligaste motiven till varför ett företag ska använda outsourcing är att det då kan fokusera verksamheten på kärnkompetenserna, de aktiviteter som bidrar mest till konkurrensfördelarna. De modeller som forskare skapat för outsourcingstrategier har överlag grundats på forskning om amerikanska och asiatiska bolag. LÄS MER