Sökning: "Miljömässigt ansvar"

Visar resultat 11 - 15 av 136 uppsatser innehållade orden Miljömässigt ansvar.

  1. 11. Miljöpåverkan i samband med begravningar och begravningsceremonier : En undersökning av möjlighet för nationella styrsystemför gravplatser samt en enkätstudie om attityder för frivilligt miljöarbete

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Maria Petersson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vid förändringar i klimat och förändrade vattenmönster kan föroreningar i markenhärledda från tidigare aktiviteter i samband med begravningar innebära ökade riskerför förorening av grundvatten i anslutning till gravplatser. Sjukdomsspridandepatogener uppkommer bara från kistbegravningar så den ökande trend avkremeringar som går att se i Sverige minskar dessa risker. LÄS MER

  2. 12. Hållbar konsumtion : IKEA:s möjlighet att uppmuntra kunder till miljömässigt hållbara beteendeförändringar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Karlström; Linnea Stider; [2021]
    Nyckelord :Hållbar konsumtion; Beteendeförändring; Kommunikation; Varumärkesbyggande; Grön marknadsföring; Nudging;

    Sammanfattning : För att uppnå hållbar konsumtion krävs förändrade konsumtionsbeteenden. Beteendeförändringar i form av långsiktigt lärande är en tids- och energikrävande process som kräver medvetenhet, reflektion och repetition av önskvärda beteenden. LÄS MER

  3. 13. Corporate social responsibility communication in apparel retail industry

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Natalie Saati; [2021]
    Nyckelord :apparel retail; CSR commitment; CSR communication; CSR communication strategy; CSR motives; institutional theory; legitimacy; sustainability; CSR; CSR engagemang; CSR kommunikation; CSR kommunikationsstrategier; CSR motiv; hållbarhet; institutionell teori; klädhandlare; legitimitet;

    Sammanfattning : The apparel industry is accused of being socially and environmentally irresponsible. Due to the growing awareness of the social and environmental impact caused by the apparel industry, stakeholders are increasingly vigilant and demand ethical corporate behavior. LÄS MER

  4. 14. Miljömässigt hållbara konsumenter och deras avståndstagande mot tidsbegränsade erbjudanden på Instagram

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Tegstam; Elin Carlsson; [2021]
    Nyckelord :Influencer marketing; time-limited offers; impulse buying; stimuli; urgency; environmentally sustainable attitude.; Influencer marknadsföring; tidsbegränsade erbjudanden; impulsköp; stimuli; brådska; miljömässigt hållbar inställning.;

    Sammanfattning : The development of social media has lead to major changes in marketing. Today, there are so called influencers who through their social channels can convey advertising to its followers. LÄS MER

  5. 15. Vi är socialt ansvarstagande - därför får våra anställda 40kr/h : En kvalitativ textanalys av Gina Tricot och Boohoos CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Erica Hammar; Emma Nöjd Pagh; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företag har kommit till insikt om att det kan vara fördelaktigt att kommunicera sina hållbarhetsinitiativ. Detta har kommit att göra Corporate social responsibility, CSR, framträdande i företagskommunikation. LÄS MER